Connect with us

technokrata

Hogyan keressünk dollárezreket az új Playstationön?

Smart home

Hogyan keressünk dollárezreket az új Playstationön?

A Sony játékgépe befektetésnek sem rossz.

Helyi idő szerint szerda reggel 8 órakor kezdődött az Egyesült Államokban a Sony Playstation 3 konzoljának hivatalos eladási startja – a játékgépeket (a japán piachoz hasonlóan) percek alatt szétkapkodták. Történt mindez annak ellenére, hogy a szigetország 80 ezres indulópéldányával szemben az észak-amerikaiak több mint 400 ezer mennyiséget kaptak. A felfokozott érdeklődés, amely már az Xbox 360 megjelenése óta „csúcsra volt járatva”, és az új technológiák alkalmazása (Cell processzor, Blu-ray meghajtó) egyaránt garantálta a gyors és erőteljes indítást.

És még valami – a pénzszerzés. A hírek ugyanis már hónapok óta arról szóltak, hogy a Sony nem tud elegendő kéklézeres diódához jutni, azaz nem képes megfelelő mennyiségű Blu-ray meghajtót előállíttatni – vagyis a korábban várthoz képest jóval kevesebb konzolt tud csak az őszi startra felvonultatni. Ez pedig azt jelenti, hogy a fanatikus rajongók közül sokan nem juthatnak még hosszú hetekig, hónapokig az eszközhöz – olyan rajongók, akik az eredeti 500 dolláros alap, illetve 600 dolláros prémium ár két-háromszorosát is hajlandóak megfizetni.

A kereslet-kínálat törvényével tökéletesen tisztában levő amerikaiak közül tehát sokan nem is maguknak vásárolták az üzletekben a konzolokat – azokat befektetési szándékkal vették meg. Az Ebay-en 1000 és 3000 dollár közötti árakon keltek, kelnek el a játékgépek, ami szép haszon egy 500 dolláros vétel esetén. A Sony persze nem igazán örül a jelenségnek, de sok beavatkozási lehetősége nincs – az eset elkerülhető lett volna, ha megfelelő mennyiségű készüléket képes gyártani és leszállítani.

Ami különösen bosszanthatja a vállalatot, hogy így a profitot nem „ő”, hanem az élelmes vásárlók kaszálják le. Minden egyes konzolon bukik ugyanis valamennyit a Sony: az olcsóbb, mindössze 20 GB-os winchesterrel szerelt változat is 806 dolláros előállítási költséggel hozható létre. Ez egységenként több mint 300 dolláros mínusz, és akkor még a reklám- és egyéb marketingköltségeket még nem is számoltuk.

Arra vonatkozólag egyelőre nincs becslés, hogy a kezdeti készletek hány százaléka kerül viszontértékesítésre, de nem egy rajongó akár 16 órát is sorban állt, hogy az elsők között juthasson hozzá egy-egy masinához. Egy San Francisco-i férfi például rögtön négyet szeretett volna vásárolni: egyet magának, hármat pedig eladásra. Beszámolója szerint évekkel korábban, a Playstation 2 megjelenésekor is így tett, akkor mintegy 3500 dolláros áron szabadult meg attól az egy konzoltól, amibe beruházott.



Szólj hozzá!

További Smart home

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin