Connect with us

Hirdetés

technokrata

Tudnivalók a távközlési szolgáltató választás módjáról

Kütyük

Tudnivalók a távközlési szolgáltató választás módjáról

A telekommunikációs piac liberalizációját követően az előfizetőknek módjuk lesz akár hívásonként is szolgáltatót váltani.

Eddig a telefon előfizetők egyetlen szolgáltatóval álltak kapcsolatban, minden telefonhívásukat az adott szolgáltató kapcsolta. Ezentúl a helyi és a távolsági (belföldi vagy nemzetközi) hívásokat kezelhetik különböző szolgáltatók, de kezelheti ugyanaz a szolgáltató is.

Három vonatkozásban érintik a piacnyitás következményei az előfizetőket:

1. Szolgáltató választás minden hívásra: Az előfizetőknek lehetőségük lesz szolgáltatót választaniuk. Ennek során eldönthetik, hogy az addigi távközlési szolgáltatón keresztül bonyolítják-e le valamennyi telefonhívásukat, vagy új szolgáltatót választanak valamennyi hívásukhoz. Új szolgáltató választás esetén az előfizetőnek csak az új szolgáltatóval kell szerződést kötni, aki az ezzel kapcsolatos valamennyi további eljárást automatikusan köteles lefolytatni.

2. Szolgáltató választás csak távolsági hívásokra: Lehetőségük lesz az előfizetőknek arra, hogy csak távolsági szolgáltatót válasszanak. Ennek során eldönthetik, hogy távolsági hívásuk lebonyolításához is azt a szolgáltatót veszik-e igénybe, aki helyi hívásaikat bonyolítja, vagy egy másikat (ezen belül arra is lehetőségük lesz – nyilván a szolgáltatók árajánlatától és a szolgáltatás minőségétől függően -, hogy külön szolgáltatóval kössenek szerződést a belföldi, és egy másik szolgáltatóval a külföldi távhívásaik lebonyolítására). Ha az előfizető ezzel a lehetőséggel él, csak az igénybe venni kívánt új szolgáltatóval kell távolsági hívásokra vonatkozó szerződést kötnie, aki az ezzel kapcsolatos valamennyi további eljárást automatikusan köteles lefolytatni.

3. Szolgáltató választás távolsági hívásonként: Lehetőségük lesz az előfizetőknek távolsági hívásonkénti választásra is. Ehhez az előfizetőknek egy-egy távolsági hívásuk lebonyolításakor a megszokott telefonszám elé egy négyjegyű kódszámot kell beütniük, ami az ezt követő hívásukat az általuk kiválasztott szolgáltatóhoz rendeli.

A piacnyitással az előfizetők számára lehetővé váló szolgáltató választáshoz két feltételnek kell teljesülnie:
– az első pontban leírt előfizetői szolgáltató választáshoz arra, hogy a régi szolgáltató és az új szolgáltató között keretszerződés jöjjön létre az úgynevezett előfizetői hurok átengedéséről.
– a második és a harmadik pontban leírt távolsági szolgáltató választáshoz arra, hogy az előfizetői szolgáltató és a távolsági szolgáltató között összekapcsolási szerződés jöjjön létre.

A piacnyitás december 23-án megtörtént. A piaci folyamat első szakasza szolgáltatók közötti szerződéskötéssel zárul. Ezt követően, a törvény előírásának megfelelően leghamarabb harminc nap múlva, a technikai feltételek szolgáltatók által történő biztosítását követően lesz lehetőségük az előfizetőknek szolgáltató választásra.

A hívásonkénti szolgáltató választást lehetővé tevő előhívószámok listája:

1515 MATÁV
1522 e Tel Magyarország
1553 V-fon
1555 V-com
1588 Pan Tel
1599 NOVACOM



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés