Connect with us

Hirdetés

technokrata

Futourism 2022: digitális ügyfélélmény, digitalizált üzemeltetés

futourism

Digitalizáció

Futourism 2022: digitális ügyfélélmény, digitalizált üzemeltetés

Futourism 2022: digitális ügyfélélmény, digitalizált üzemeltetés

Folytatjuk beszámolónkat a turizmus és a szállodaipar digitalizációjáról szóló konferenciánkról, amelynek szakmai programjában külön szekciót szenteltünk az ügyfélélmény és az üzemeltetés kérdéseinek.

délelőtti plenáris programot követően két szekcióban folytatódik a Bitport első Futourism konferenciája, amelynek során a turisztika és a szálodaipar területén keressük a technológia legjobb üzleti felhasználásait. Hagyományteremtőnek szánt endezvényünk célja, hogy szakértők, megoldásszállítók és sikeres gyakorlatokat bemutató kollégák előadásain keresztül hívja fel a figyelmet a lehetséges digitalizációs megoldásokra, vagyis arra, hogy az új eszközöket miként lehet a versenyképesség szolgálatába állítani. Az eseményt ezúttal Szigetvári József, a Szallas Group / Szallas.hu vezérigazgatójának keynote előadásával kezdtük, az általa nyújtott piacértékelést követően követően pedig különféle szempontok szerint vizsgáltuk a digitalizáció ígéretét és realitását.

A technológia a fantáziát is beindítja

A Futourism digitális üzemeltetéssel foglalkozó délelőtti szekcióját Palicz Péter, a KViHotel igazgatója nyitotta. Az általa vezetett hotel volt az első Magyarországon, amelynek minden fontosabb funkciója egy mobil appon keresztül érhető el a három nappal korábbi, távoli check-in lehetőségtől a Buetooth-os ajtónyitáson át a digitális fizetésig. A rendszer azonnali információk átadására és utókövetésére is alkalmas, így mások mellett célzott marketingüzenetekkel növelheti a vendégek visszatérésének valószínűségét. A KViHotel egyébként papírmentes a szálloda, ami önmagában is milliós megtakarítást jelent éves szinten.

Ilyesmi persze nem lenne lehetséges a legmodernebb Wi-Fi rendszerek nélkül, amelyek előnyeiről Kilbertus Viktor, a TP-Link SMB üzletágvezetője beszélt. A megváltozott vendégigények egyenesen levezethetők a generációs változásokból, a professzionális és jól menedzselhető hálózatokra pedig rá lehet építeni az egységes vendégszolgáltatásokat és az üzemeltetésben használt rendszereket egyaránt. Galló Zsolt, a Wellness Hotel Katalin igazgatóhelyettese ennek kapcsán bemutatta, hogy a gyakorlatban egy stabil infrastruktúra mi mindenre ad lehetőséget a saját foglalási rendszertől a szofisztikált hírlevélküldő fejlesztéséig.

Gyepes Máté (Aruba Cloud) felhős alapismeretekkel felvezetett prezentációjában a cloud szolgáltatások és a turizmus kapcsolatáról beszélt, különös tekintettel arra, hogy a vendégadatok gyűjtésére, elemzésére és visszacsatolására a felhő biztosítja a legjobb és legrugalmasabb lehetőségeket. A gazdaságossági, biztonsági vagy megfelelőségi kérdések mellett az adatstratégia kapcsán is elhangzott, a humán erőforrás megfelelő felkészítése elengedhetetlen. Kovács Noémi (Everguest) a hozammenedzsment kérdéseivel foglalkozott, bemutatva előadásában, hogy milyen faktorokat lehet figyelembe venni az árak kialakításánál és a bevétel optimalizálásánál, konkrét példákkal is alátámasztva a dinamikus árazás lehetőségeit.

Új eszközökhöz új gondolkodásmód

A másik szekció programja ezelatt a digitális ügyfélélményre koncentrált, kezdve az integrált ügyfélélmény technológiai és stratégiai koncepciójával a mndwrk Kft. ügyvezető igazgatója, Kiss Attila előadásában. A dolog jelentősége, hogy amikor a vendégek egyszerre találkoznak a digitális és a fizikai szolgáltatások egyre összetettebb kombinációival, akkor az összhang hiányából fakadóan a digitalizáció nem hogy nem javítja, de akár ronthatja is a fogyasztói élményt. Utóbbi persze számtalan lehetőséget biztosít a szállodaipar számára, hogy megfelelő alkalmazásával növelni tudja vendégei számát és bevételeit; ennek egyik szeletét az optimális ügyfélkapcsolati megoldások jelenti, amelyekről az Invitech képviseletében Takács Zoltán beszélt.

Hogy a jó felhasználói élmény hány plusz vendégéjszakát jelent, arról a hallgatóság Dr. Herendy Csilla UX-kutató, tréner, egyetemi docens (NKE, BME) előadásából kaphatott képet. A szállodák weboldala a vendégszerzés egyre fontosabb felületeként el tudja adni a szállodát, de el is riaszthatja a vendéget most kiderült, hogy milyen kérdéseket érdemes megválaszolni ahhoz, hogy a hotelek honlapjának látogatói nagyobb valószínűséggel jelenjenek meg vendégként is az intézményekben. Ezt követően egy tényleges honlapfejlesztési projektet is végigkövethettünk Kálmán-Vörös Júlia (Greenfield Hotel Golf & Spa) jóvoltából, a megbízó és a fejlesztő kompetenciáitól egészen addig a kérdésig, hogy mikor tekinthető késznek a szálloda oldala.

Az értékesítési csatornák bevételekre gyakorolt hatását a Mellow Mood Hotels kereskedelmi igazgatója, Török Ágoston mutatta be, összefoglalva, hogy a digitális csatornák megjelenése milyen új helyzetet termetett az értékesítésben. Ez az előadás is megerősítette, hogy egyre fontosabb a különböző csatornák összehangolása, a szállodai bevételek optimalizálásában, sorra véve mindazt, amivel ez jár az értékesítésben és a költségoldalon. A dinamikus árazás egyébként ezt követően is terítékre került a szekciók délutáni részében az adatalapú üzemeltetés vagy a GDPR aktuális kérdéseivel együtt, nem beszélve a digitalitáció kiberbiztonsági volantkozásairól, amelyekről az NNI Kiberbűnözés Elleni Főosztály Felderítő Osztályának vezetője tart előadást.

Forrás: Bitport

További Digitalizáció

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés