Connect with us

technokrata

Tovább növeli podcast-birodalmát a Spotify

spotify

App

Tovább növeli podcast-birodalmát a Spotify

Tovább növeli podcast-birodalmát a Spotify

Még több adatot szeretne tudni a Spotify a podcast hallgatókról, hogy tovább növelje a hallgatószámot és a hirdetőket is minél több statisztikai adattal kiszolgálja, ezáltal jobb színben tűnjön fel a konkurensekkel vívott csatában. A Podsights és a Chartable felvásárlása ebben segíti majd a streaming platformot.

Két podcast elemző cég felvásárlását jelentette be egyszerre a Spotify, amelyek közül a Podsights hirdetések mérésével, a Chartable pedig a podcastok analitikájával foglalkozik. Mindkét vállalat elsősorban a pixeles követést használja, azaz a podcasterek a műsoraikban elhelyezett jelölések segítségével nyomon követhetik, hogy ki hallgatta a műsoraikat, hallotta-e a hirdetéseket, és a reklámok hatására hová kattintott tovább.

A streamingcég az új technológiák segítségével szeretné majd bizonyítani a hirdetőknek, hogy a podcastokba fektetett összegek hogyan térülnek meg a platformon. Idővel pedig a megoldások a Spotify többi szolgáltatásába is beépülhetnek, a Podsights hirdetésmérő funkcióit bevetné a vállalat a zenék közé tett reklámoknál, valamint a videós és vizuális (display) hirdetéseknél is.

A Chartable funkcionalitása elsősorban inkább a tartalomkészítőket támogatná, és a 2020. novemberében, 235 millió dollárért felvásárolt Megaphone megoldáscsomagba épülne be – várhatóan ezt követően megszűnik a Chartable különálló platformja. Az újonnan akvirált szolgáltatás lényege, hogy a podcast hallgatókról részletes adatokat biztosít, és ezáltal pontosabban célozhatóvá teszi a közönséget, segít még több hallgatót bevonzani.

A Spotify-t mostanában több támadás érte, hogy nincsenek világos irányelvei a felületén közzétehető beszélgetős tartalmakról. A vállalat viszont láthatóan nem mondott le a podcast piacon történő terjeszkedéséről, amelyet már nagyjából 3 éve folyamatosan erősít újabbnál újabb technológiák (pl. Anchor, Megaphone) és tartalomgyártó stúdiók (pl. Gimlet, Parcast, The Ringer) felvásárlásokkal. Két éve jelentek meg a podcastokban a személyre szabott hirdetések, és ezzel párhuzamosan indult el a vállalat a hirdetőknek adott pontosabb kimutatások felé a hallgatók eléréséről, a podcastok megnyitásáról vagy a reklámok végighallgatásáról. Ezt a területet erősíti a Podsights és a Chartable felvásárlása is, amelynek árát egyébként nem tette nyilvánossá a vállalat.

2021 negyedik negyedévében a Spotify 3,6 millió podcast-hallgatóról számolt be pénzügyi negyedéves jelentésében, ami 400 ezres növekedést jelentett az előző negyedévhez képest. A növekvő hallgatószám a hirdetőket is egyre inkább vonzza a formátum felé, legalábbis a vállalat reményei szerint. Khurrum Malik, a Spotify üzleti hirdetésekért felelős vezetője a közleményben kitért rá, hogy a vállalatok egyre nagyobb költségkeretet kapnak a podcast hirdetésekre, viszont ezért cserébe mérőszámokat és adatokat várnak el a platformtól.

Forrás: HWSW

További App

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Smart home

Érkezik a leggyorsabb videócsengő

2022. június 28. kedd
klímaberendezések
google

SmartWatch

Menő szíjakkal jön a Google Pixel Watch

2022. június 23. csütörtök

Smart home

Ilyen szempontok alapján választunk klímát

2022. június 22. szerda
ikea

Kütyük

Bakelitlejátszót dobott piacra az IKEA

2022. június 16. csütörtök

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu