Connect with us

technokrata

Megváltoztak a felhasználói szokások a koronavírus idején

simple

App

Megváltoztak a felhasználói szokások a koronavírus idején

Megváltoztak a felhasználói szokások a koronavírus idején

Az elmúlt időszak gyökeresen változtatta meg fogyasztói szokásainkat.

Kevesebbet utazunk tömegközlekedéssel és egyre többen fedezzük fel az online ügyintézés adta lehetőségeket. Ezt támasztja alá az is, hogy folyamatosan emelkedik az új regisztrálók száma a Simple alkalmazásban. Az egy hónappal ezelőtti adatokhoz képest az appon keresztüli QR-kódos, napi csekkbefizetések száma pedig 300 százalékkal emelkedett az OTP Mobil adatai szerint.

A jelenlegi járványügyi helyzet alapjaiban alakítja át mindennapjainkat: kevésbé használjuk a tömegközlekedési eszközöket, és az autónkat, valamint a személyes kontaktusok elkerülése miatt nem csak a kapcsolattartás, de az ügyintézések jelentős része is már a digitális térben zajlik. A Simple alkalmazás az elmúlt években számos megoldással újította és könnyítette meg a digitális ügyintézést, a parkolástól a mobilfizetésen keresztül a csekkbefizetésig. Éppen ezért az elmúlt egy hónap változásai a Simple applikáció felhasználói szokásait is átalakították, az alkalmazásban sok az újonnan regisztrált felhasználó, számuk megháromszorozódott az elmúlt hetekben.

A szintén az OTP Mobil által működtetett SimplePay online fizetési rendszeren keresztül leadott rendelések arról tanúskodnak, hogy az élelmiszerek, a kozmetikai, a számítástechnikai termékek és a különböző sportfelszerelések tekintetében többszörösére ugrott a fogyasztás. Az utazással és kulturális rendezvényekkel kapcsolatos (koncert-színház-és mozijegy) vásárlások érthető módon visszaestek.

Kevesebben az utakon

Az OTP Mobil adatai szerint a Simple alkalmazás felhasználói a járvány kezdete óta 60-70 százalékkal kevesebbet parkoltak fizetős közterületen, az ingyenes parkolás bevezetését megelőzően, és 50 százalékkal kevesebbet közlekedtek sztrádán: a felére csökkent a matricavásárlás. A hatályos kormányrendeletet betartva, a fővárosban csak azok választják a tömegközlekedést, akiknek feltétlenül szükséges, akinek mégis muszáj utazniuk, előszeretettel választják az érintkezésmentes online mobiljegy és -bérlet vásárlást az applikáción belül. Az előző hónapokban szépen teljesítő BKK mobiljegy szolgáltatás az iskolabezárásokat követően visszaesett. Nem csak az iskolai kedvezményes termékek iránti kereslet csökkent, az egyéb kategóriákban is tapasztalható visszaesés

Mobiljegyek

Március végétől érhető el a mobiljegy- és -bérletvásárlás a Volán járataira az applikáción keresztül. A bevezetést követő két hétben mintegy 10 ezer Simple felhasználó, több mint 20 ezer mobiljegyet vásárolt ilyen formában. A mobiljegy funkció az elkövetkezendő időszakban folyamatosan bővül majd: új vidéki városok szolgáltatói kerülhetnek be az applikációba, ennek köszönhetően egyre többen vásárolhatnak helyközi és helyi járatokra menetjegyeket, bérleteket érintkezésmentesen.

Jelentősen több otthoni csekkbefizetés

Az augusztusban bevezetett QR-kódos csekkbefizetés az elmúlt pár hónapban alapvetően magas számokat produkált, de a kialakult helyzet miatt a növekedés egyre erősödik: az egy hónappal ezelőtti adatokhoz képest a napi online csekkbefizetések darabszáma 300 százalékkal emelkedett. A QR csekkbefizetéssel a postai csekkeken található QR kód beolvasásával fizethető ki a csekk összege a Simple fiókon keresztül, a benne elmentett bankkártyával, ennek köszönhetően kiváltható a személyes ügyintézés.

Csökkent a mobilfizetés

A járványügyi helyzet: a kijárási korlátozás, valamint a boltbezárások miatt jóval kevesebb vásárlási tranzakció, így például mobilfizetéses tranzakció történik. A személyes bevásárlás és fizetés alkalmával ez lehet az egyik legjobb érintésmentes alternatíva. A Simple és az ApplePay mobilfizetés egyik legnagyobb előnye, hogy szemben a kártyás vásárlással, 15 000 Ft felett sem kell a terminálon PIN kódot megadni, mert a képernyőzár feloldása helyettesíti azt.

További App

Hirdetés

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin