Connect with us

Hirdetés

technokrata

Színes lesz az elektronikus papír

Smart home

Színes lesz az elektronikus papír

Az e-papír körül régóta nagy a felhajtás, az újságok és könyvek jövőjeként fémjelezték, ám az e-book-okhoz hasonlóan eljövetele még várat magára. A technológiában úttörő szerepet játszó vállalatvezetők szerint azonban most változás állhat be.

Világszerte, míg az internetes vállalatok könyvtárak köteteinek százait szkennelik, és teszik online elérhetővé, addig az E Ink Corporation, mely közel tíz éve bukkant fel a Massachusetts-i Technológiai Intézet környékén, látja feltámadását hordozható és hajtogatható kijelzőjének, mellyel úgy lehet bánni, akárcsak egy hagyományos újságpapírral.

Az E-Ink elektronikus tintás kijelző-technológiája a papírhoz hasonló olvasási élményt okoz, úgy, hogy közben az információk bárhol és bármikor elérhetőek. A papír küllemét, formáját és előnyeit nyújtja a széleskörű tervezői szabadsággal, gyártási rugalmassággal, maximális olvashatósággal és hordozhatósággal együtt. Russell Wilcox, az E Ink igazgatója elmondta: „Kilenc különböző cég dobott piacra ezen a technológián alapuló terméket a tavalyi év során.”

A termékek között található a Sony olvasótáblája, melynek fekete-fehér kijelzője a szikrázó napsütésben éppúgy, mint egy homályos szoba legsötétebb sarkában is élvezhetően olvasható – akárcsak egy papírlap – mindez energiazabáló, hátsó megvilágítás nélkül.

Amíg a kijelzők egyre rugalmasabbá és energia-gazdaságossá válnak, az újabb akadályt a monokróm működés jelenti. Emiatt ugyanis kevésbé alkalmasak például videók lejátszására. Lássuk be, ez a hirdetési és fogyasztói piac szempontjából kritikus tényező.

Wilcox elmondta, hogy az E Ink – melynek bevételei az elmúlt három évben évente 200-300 százalékkal emelkedtek – jelenleg egy színes prototípust tesztel. A megjelenés jövőre várható, célja, hogy technológiával álljon az e-magazinok támasztotta kihívások elé.

A vállalat média iránti elkötelezettségét mutatja, hogy elnöke Kenneth Bronfin, aki a Hearst Corporation interaktív divíziójának igazgatója. A vállalat 12 napilap, és 19 magazin, köztük a híres Cosmopolitan, kiadója.

James McQuivey, a Forrester Research elemzője szerint az E Ink technológiája csak akkor lesz életképes a tömegek számára, ha továbbfejlesztik a színek világába, és alkalmas lesz videók lejátszására. Ha ez megtörténik, az E Ink kiütheti a folyadékkristályos kijelzőket a sorból, és újraértelmezhetjük azt, amit az olvasásról gondolunk.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés