Az IDC (International Data Corporation) munkatársai elmondták, hogy az elmúlt negyedévben közel 164 millió mobiltelefon talált gazdára világszerte, vagyis 2,5 százalékkal több mint az előző negyedévben és 37 százalékkal több mint 2003 hasonló időszakában.
Tovább folytatódik a Nokia mélyrepülése, ugyanis míg a piacvezető finn vállalat az első negyedévben még a piac mintegy 29,3 százalékát uralta, addig részesedése a második negyedévre 27,7 százalékra mérséklődött. A Nokia korábban elismerte, hogy a piacrész csökkenés az igazán űtőképes, divatos modellek hiányának tudható be, illetve a készülékek relatíve magas árának.
A második helyezett Motorola a Nokiához hasonlóan veszített piaci részesedéséből. Az amerikai székhelyű cég 16,6 százalékos első negyedéves piacrésze a második negyedévre 14,7 százalékra csökkent. Ezzel szemben a dél-koreai Samsung 13,1 százalékról 13,9 százalékra növelte részesedését és immár jó eséllyel száll versenybe a második helyezett Motorolával. A negyedik, ötödik, illetve hatodik helyen egyébként a Siemens, a Sony Ericsson és az LG tanyázik.