Az LCD televízió feltalálója szerint 2008-2009-ben komoly árverseny várható az LCD tévépiac alsó szegmensében. A jövőben az erős pozícionálás és a nagyfokú fejlesztés kulcsfontosságúak lesznek abban, hogy a legdinamikusabb szórakoztatóelektronikai termékeknek tartott lapostévék piacán üzleti sikert lehessen elérni.
A németországi LCD tévé piac tovább dübörög. 2008-ban világszerte várhatóan 96 millió, Európában pedig 29 millió eladott készülékkel a vezető lapostelevízió technológia, az LCD a televízió készülékek világpiacán közel 50 százalékos részesedést ér el. Az Axel Springer „Piacok – Szórakoztató Elektronika” című tanulmánya azt mutatja, hogy Németországban öt értékesített tévékészülék közül három LCD televízió. Kevesebb mint tíz év alatt a kezdetben egy piaci rés betöltésére szánt termék többmilliós piaccá nőtte ki magát.
Ma már az LCD tévék iránti érdeklődés a legnagyobb a piacon. Ennek eredményeképpen vagy nagy számban, tömegtermeléssel készülő, viszonylag alacsony árral rendelkező termékként értékesítik őket, vagy pedig magas minőségű termékként magas áron.
„Aki ma sikeres akar lenni az LCD-TV iparban, vagy az optimális árat szem előtt tartva a minőség terén kompromisszumokra kényszerül, vagy pedig a minőséget előtérbe helyezve prémium termékeket és szolgáltatásokat kell, hogy nyújtson” – mondta Frank Bolten, a Sharp németországi és ausztriai ügyvezető igazgatója egy piacelemzésben. „Az LCD televíziók terén a minőségi termékek piacára fókuszálunk, ennek megfelelően készülékeink szigorú követelményeknek felelnek meg. A hozzáadott értékek, mint az előremutató tervezés, a stílusos megjelenés és a termékhez nyújtott szolgáltatások a biztosíték arra, hogy hosszútávon használható termékeket kínálunk. Arra törekszünk, hogy csúcsminőségű készülékeink, és a hozzáadott értékek által vásárlóink számára a lehető legjobb televíziózás élményét biztosítsuk, a piac valamennyi szegmensében” – folytatta Bolten.
A Sharp termékstratégiáját következetesen a prémium kategória felé irányítja.
A prémium kategória jellemzői a nagy képernyő (37 colltól felfelé), a 100 hertzes technológia, a full HD, és természetesen az olyan jellemzők, mint az alacsony energiafogyasztás, a különböző megjelenésű változatok, és a garancia biztosítása. Itt a minőség és nem a mennyiség az első, ezért a választék legfontosabb elemei a prémium kategóriába pozícionált AQUOS LCD tévék.
A tömegtermékek piacán uralkodó, pusztán a funkciókra kihegyezett marketinggel ellentétben a minőségi piacon azon van a hangsúly, hogy a termék a vásárlót milyen előnyökhöz juttatja. Egy új televízió vásárlása során az olyan finomságok is befolyásolják a vásárlót, mint az energiafogyasztás, vagy a garancia hossza. A Gfk egyik kutatása szerint az energiafogyasztást a németek kétharmada fontos szempontnak ítélte. Az elektromos áramfogyasztás a képminőség és az ár után a harmadik helyen áll.
„Manapság az LCD televíziókat a számítógépekhez hasonló módon árulják: néhány fontos tulajdonságot leszámítva nem kommunikálják azt, hogy milyen hozzáadott értékekkel rendelkezik az adott termék. Úgy tűnik, hogy pont a vásárlók kívánságairól feledkeznek el. Számos felmérés és elemzés mutatja, hogy az emberek máshogy vesznek LCD tévét és másképp választanak maguknak számítógépet. A televízió nem egy eszköz, hanem a nappali szoba központi darabja, a személyes élettér meghatározó eleme” – magyarázta Bolten. A magas minőség, a megfelelő kivitel, a hosszú élettartam és az egyszerűség – mindez jutányos áron –, ezek a vásárló leglényegesebb kívánalmai a tévévásárlás során. A vásárló egyszerűen élvezni kívánja a tévézést új, kiváló minőségű készülékével, ezért nagyra értékelik a prémium szegmens kínálatát.
„Az LCD technológia éllovasaként az innovációk révén számos alkalommal új irányt szabtunk, és döntő szerepünk volt a piac fejlődésében azáltal, hogy elsőként hoztunk létre hipermodern hatodik és nyolcadik generációs LCD panel gyárakat, valamint a folyamatos újításainkkal új mércét állítottunk fel, mely az egyre nagyobb, egyre laposabb, és egyre több funkcióval rendelkező készülékekben mutatkozik meg” – foglalta össze Bolten. „Ha az a kérdés, hogy ár-optimalizált vagy technikailag optimalizált termékeket kínáljunk-e, akkor vásárlóink egyre erősödő minőség-tudatosságához igazodunk, ami egyre nagyobb elvárásokat eredményez termékeink és szolgáltatásaink irányában. Röviden összefoglalva a jól felszerelt televízióra összpontosítunk, arra, hogy vásárlóinknak a legoptimálisabb csomagot kínáljuk: időtálló, energiatakarékos, magas minőségű és technikai szempontból naprakész készülékeket.”