Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ár vagy technika – mi számít az LCD tévé vásárlása során?

Smart home

Ár vagy technika – mi számít az LCD tévé vásárlása során?

A jövő televíziós sztenderdje a HDTV.

Az LCD televízió feltalálója szerint 2008-2009-ben komoly árverseny várható az LCD tévépiac alsó szegmensében. A jövőben az erős pozícionálás és a nagyfokú fejlesztés kulcsfontosságúak lesznek abban, hogy a legdinamikusabb szórakoztatóelektronikai termékeknek tartott lapostévék piacán üzleti sikert lehessen elérni.

A németországi LCD tévé piac tovább dübörög. 2008-ban világszerte várhatóan 96 millió, Európában pedig 29 millió eladott készülékkel a vezető lapostelevízió technológia, az LCD a televízió készülékek világpiacán közel 50 százalékos részesedést ér el. Az Axel Springer „Piacok – Szórakoztató Elektronika” című tanulmánya azt mutatja, hogy Németországban öt értékesített tévékészülék közül három LCD televízió. Kevesebb mint tíz év alatt a kezdetben egy piaci rés betöltésére szánt termék többmilliós piaccá nőtte ki magát.

Ma már az LCD tévék iránti érdeklődés a legnagyobb a piacon. Ennek eredményeképpen vagy nagy számban, tömegtermeléssel készülő, viszonylag alacsony árral rendelkező termékként értékesítik őket, vagy pedig magas minőségű termékként magas áron.

„Aki ma sikeres akar lenni az LCD-TV iparban, vagy az optimális árat szem előtt tartva a minőség terén kompromisszumokra kényszerül, vagy pedig a minőséget előtérbe helyezve prémium termékeket és szolgáltatásokat kell, hogy nyújtson” – mondta Frank Bolten, a Sharp németországi és ausztriai ügyvezető igazgatója egy piacelemzésben. „Az LCD televíziók terén a minőségi termékek piacára fókuszálunk, ennek megfelelően készülékeink szigorú követelményeknek felelnek meg. A hozzáadott értékek, mint az előremutató tervezés, a stílusos megjelenés és a termékhez nyújtott szolgáltatások a biztosíték arra, hogy hosszútávon használható termékeket kínálunk. Arra törekszünk, hogy csúcsminőségű készülékeink, és a hozzáadott értékek által vásárlóink számára a lehető legjobb televíziózás élményét biztosítsuk, a piac valamennyi szegmensében” – folytatta Bolten.

A Sharp termékstratégiáját következetesen a prémium kategória felé irányítja.

A prémium kategória jellemzői a nagy képernyő (37 colltól felfelé), a 100 hertzes technológia, a full HD, és természetesen az olyan jellemzők, mint az alacsony energiafogyasztás, a különböző megjelenésű változatok, és a garancia biztosítása. Itt a minőség és nem a mennyiség az első, ezért a választék legfontosabb elemei a prémium kategóriába pozícionált AQUOS LCD tévék.

A tömegtermékek piacán uralkodó, pusztán a funkciókra kihegyezett marketinggel ellentétben a minőségi piacon azon van a hangsúly, hogy a termék a vásárlót milyen előnyökhöz juttatja. Egy új televízió vásárlása során az olyan finomságok is befolyásolják a vásárlót, mint az energiafogyasztás, vagy a garancia hossza. A Gfk egyik kutatása szerint az energiafogyasztást a németek kétharmada fontos szempontnak ítélte. Az elektromos áramfogyasztás a képminőség és az ár után a harmadik helyen áll.

„Manapság az LCD televíziókat a számítógépekhez hasonló módon árulják: néhány fontos tulajdonságot leszámítva nem kommunikálják azt, hogy milyen hozzáadott értékekkel rendelkezik az adott termék. Úgy tűnik, hogy pont a vásárlók kívánságairól feledkeznek el. Számos felmérés és elemzés mutatja, hogy az emberek máshogy vesznek LCD tévét és másképp választanak maguknak számítógépet. A televízió nem egy eszköz, hanem a nappali szoba központi darabja, a személyes élettér meghatározó eleme” – magyarázta Bolten. A magas minőség, a megfelelő kivitel, a hosszú élettartam és az egyszerűség – mindez jutányos áron –, ezek a vásárló leglényegesebb kívánalmai a tévévásárlás során. A vásárló egyszerűen élvezni kívánja a tévézést új, kiváló minőségű készülékével, ezért nagyra értékelik a prémium szegmens kínálatát.

„Az LCD technológia éllovasaként az innovációk révén számos alkalommal új irányt szabtunk, és döntő szerepünk volt a piac fejlődésében azáltal, hogy elsőként hoztunk létre hipermodern hatodik és nyolcadik generációs LCD panel gyárakat, valamint a folyamatos újításainkkal új mércét állítottunk fel, mely az egyre nagyobb, egyre laposabb, és egyre több funkcióval rendelkező készülékekben mutatkozik meg” – foglalta össze Bolten. „Ha az a kérdés, hogy ár-optimalizált vagy technikailag optimalizált termékeket kínáljunk-e, akkor vásárlóink egyre erősödő minőség-tudatosságához igazodunk, ami egyre nagyobb elvárásokat eredményez termékeink és szolgáltatásaink irányában. Röviden összefoglalva a jól felszerelt televízióra összpontosítunk, arra, hogy vásárlóinknak a legoptimálisabb csomagot kínáljuk: időtálló, energiatakarékos, magas minőségű és technikai szempontból naprakész készülékeket.”



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés