Connect with us

Hirdetés

technokrata

Európában az LCD TV a menő

Smart home

Európában az LCD TV a menő

A Sharp Europe vezérigazgatója szerint az LCD TV-k dominálnak az európai piacon.

Európa a világ egyik legdinamikusabb és innovatívabb piaca. A Sharp technológiai vállalat alapvető, Napenergia Rendszerek és Dokumentum Kezelő Megoldások üzletágain túl a síkképernyős televíziók piacára koncentrál. Az európai kontinens jelenleg a legnagyobb LCD TV piac, és előrejelzések szerint 2011-re az LCD TV-k piacának egyharmadát jelenti majd. Az új európai gyárral, és legújabb nagyképernyős full-HD LCD televízióival az LCD úttörő készen áll erre a kihívásra.

Európa a jövő piaca – a közel 200 millió háztartás óriási vásárlóerőt jelent. Főleg a szórakoztató elektronika, élén az LCD TV-kel az a termékcsoport, amely iránt óriási kereslet mutatkozik szerte Európában. Európa négy legnagyobb szórakoztató elektronikai piacán, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország és Olaszország, 2006-ban majdnem 10 millió LCD TV készüléket értékesítettek.

˝Az európai piacon az LCD TV dominálnak, és a síkképernyős televíziók értékesítése tevékenységünk középpontja. Ezen a területen a különösen nyereséges nagy full-HD TV-k szegmensére fókuszálunk. Ma a világon eladott televíziók majdnem 40 %-át Európában talál gazdára. A Sharp saját előrejelzése szerint az európai kereslet 2011-re, a jelenlegi 27 millió LCD TV-ről 36 millióra fog nőni˝ – mondta Toshiyuki Tajima, Sharp Electronics Europe vezérigazgatója. ˝A lengyelországi Torun-ban található új gyárunkkal, és full-HD LCD TV-ink legszélesebb választékával ideálisan pozícionáltuk magunkat Európában, a jövő piacán!˝

A lengyelországi új LCD TV üzemével a cég közel került legfontosabb piacaihoz, és jól demonstrálja, mennyire fontos a Sharp számára az európai piac. A cél 2011-re, évi 10 millió LCD TV előállítása Torunban.

Az olyan kelet-európai országok, mint Magyarország, Szlovákia, Lengyelország és a Cseh Köztársaság magas növekedési rátát mutatnak, és a jövőben egyre fontosabbá LCD TV piacokká válnak. Csupán a múlt évben Lengyelországban több LCD TV-t értékesítettek mint Belgiumban, Ausztriában, vagy Svájcban. Ennek a piacnak a növekedési rátája meghaladja a 200 %-ot, és tovább növekedik.

A síkképernyős LCD TV-k piacának fejlődését a a nagyfelbontású televíziók és a megfelelő tartalom elérhetősége is befolyásolja. A Sharp az óriási képernyő átmérőjű 100 Hz technológiával rendelkező full-HD panelekre koncentrál, bízva a jövő televízió rendszerében-a HDTV-ben. Az ASTRA szerint, 2005 eleje óta, több mint 9 millió HD ready TV-t értékesítettek Európában. A cég becslései szerint 2010-re 30 millió HD ready háztartás lesz Európában.

˝Európa HDTV-t akar! Két évvel ezelőtt az IFA-n az összes európai műsorszolgáltatót felkértük, hogy tegyék közzé a HDTV bevezetésének jogerős ütemezését. Itt szeretném megismételni és nyomatékosítani, hogy Európa készen áll a nagyfelbontású televíziókra. Óriási a fogyasztói érdeklődés, és a készülékek elérhetők. A Blu-ray megjelenése azt jelenti, hogy már elérhető legmegfelelőbb visszajátszó és tároló technológia. Csak a műsorszórók nem tudnak lépést tartani ezzel a fejlődéssel, és kűzdenek, hogy felzárkózzanak a technológiához˝ – mondta Tajima.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés