Connect with us

Hirdetés

technokrata

A világ legnagyobb LCD TV-je

Smart home

A világ legnagyobb LCD TV-je

Mit tud a 108 colos győztes? És mi a gyártó titkos fegyvere? Részletek a cikkben.

Az utóbbi időben szinte hónapról hónapra változott a legnagyobb LCD TV cím tulajdonosa – ezúttal a Sharp Electronics vallhatja magát büszke győztesnek. A gyártó ugyanis a mai nap folyamán, a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n (CES) bejelentette nemrég elkészült, 108 colos, 270 centiméteres (!) képátlójú folyadékkristályos televízióját. És habár az ilyen óriási kijelzőjű TV-kre nagyon kicsi a kereslet, a presztízs sokat hozhat a konyhára. A készülék áráról egyelőre nem érkezett információ, de biztosra vehető, hogy az a széleskörű, nyári debütáláskor nem lesz 10 ezer dollár alatt.

A 108 inches LCD TV egyben jelzés is a plazmakijelzőknek. Eddig ugyanis a plazmatévék uralták a legnagyobb látható képméretű televíziók piacát, ám a Sharp mostani bejelentésével a plazmákat „másodrendűvé” fokozta le a méret növelését célzó harcban. Amint az Toshihiko Fujimoto, a Sharp vezérigazgatója megjegyezte, a készülék nagyobb felbontást is nyújt, mint amire az óriás plazma TV-k képesek, ráadásul azoknál kedvezőbb fogyasztási paraméterrel is rendelkezik. Persze azért a plazmák sincsenek nagyon elmaradva: a kategória legnagyobbja 105 colos képátlóval bír.

Fujimoto szerint nem kérdés, hogy az LCD technológiáé a jövő. Amint azt a Sharp igazgatója a CES-n megjegyezte, a 40 colos és afölötti kategóriában kezd a mérleg nyelve a folyadékkristályos kijelzők felé billenni. Ezt a kijelentést támasztják alá az LCD tévék iránti keresletnövekedés adatai is. Míg 2005-ben 42 millió ilyen televíziót adtak el szerte a világon, addig tavaly ez a szám majdnem elérte a 70 milliót (69,7 millió körül alakult a 2006-os LCD TV értékesítés). Fujimoto, a Displaysearch kutatására támaszkodva nem félt kijelenteni, hogy 2010-re a folyadékkristályos elven működő kijelzővel szerelt tévék eladása 130 millió közelébe fog felfutni.

A Sharp titkos fegyvere az a nyolcadik generációs gyár lehet, melyet Japánban, Kameyama városában hoztak létre. A gyárban alkalmazott technológia révén csökkent az előállítási költség: a hatodik és hetedik generációs gyártástechnika még csak két-három 52 colos panel létrehozását tette lehetővé, mivel kisebb üvegtáblát kellett alkalmazniuk a japán mérnököknek. A kameyamai üzemben azonban hat darab 52 colos LCD készíthető, nagyjából ugyanakkora ráfordítás mellett. A gyár ráadásul már majdnem fél éve, 2006 augusztusában megnyílt; azóta havi 15 ezres darabszámban ontja a paneleket – ez az érték ráadásul ettől a hónaptól kezdve megduplázódik. És a fejlesztés itt nem áll meg: a Sharp azzal számol, hogy 2008 márciusára már dömpingszerűen, havonta 90 ezres tételben fogják készíteni ebben a gyárban az üvegtáblákat az LCD televíziókhoz.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés