A megtakarítás aránya, a SciamuS tapasztalatai szerint, nem függ a cég méretétől, a szervezeti felépítésétől, de a cég tevékenységi körétől sem. Bedő Erik, a SciamuS tanácsadója elmondta: “A nagy vállalatok épp úgy kompetenciahiánnyal küzdenek a telekommunikációs költségek terén, mint a kisebb vállalkozások. Bár a nagyvállalatok általában jobb feltételekkel rendelkeznek, mint a kisebbek a megtakarítás arányában nincs eltérés. Kizárólag a költségek kialakításának, képzésének és a számlázások rendjének ismerete, a tapasztalat számít. Érdekesség, hogy a várttal ellentétben az IT, informatikai területen tevékenykedő cégeknél sincs meg ez a fajta tapasztalat, így ezeknél a cégeknél is ugyanolyan nagy arányú megtakarításokat érünk el, mint bármely területen működő szervezet esetében”. Bedő Erik szerint a legfontosabb tényező, ami egy cég esetében segít növelni a megtakarítás mértékét, az együttműködés és a támogatás, vagyis az, hogy a cég, illetve a projektért felelős szervezet, egyén érdekelt legyen a munkák segítésében, a megtakarítás növelésében.
Az elmúlt öt év tendenciái az mutatják, hogy a hazai telekommunikációs költségek jelentősen mérséklődtek, az első két évben elsősorban a vezetékes, az utolsó 2-3 évben inkább mobil területen. A mobil költés mára a legtöbb esetben jóval meghaladja a vezetékes költést, de a mobil adatforgalom az, ami egyre inkább előtérbe került az elmúlt 6 – 12 hónapban és várhatóan a jövőben jelentősen növekedni fog. A mobil adatforgalom az, ami várhatóan a legtöbb költséggondot okozza a jövőben, ugyanakkor egyik területen sem lehet még csak megbecsülni sem a jövőbeni ármérsékléseket.
A telekommunikációs díjak csökkenése ellenére a SciamuS mégis egyre nagyobb megtakarításokat ér el ügyfeleinél, ami Bedő szerint kizárólag a cégben felhalmozott tudásnak, tapasztalatnak, a kifinomult elemzési módszereiknek köszönhető.
A jelenlegi világméretű recesszió miatt kiemelten fontos minden vállalatnak, vállalkozásnak, intézménynek a költségtakarékosság. Amennyiben a bevétel csökken, akkor szükségesszerű a költségeket is csökkenteni, amely a legtöbb esetben negatívan érinti a hatékonyságot, hangulatot. Ezzel szemben távközlési területen úgy lehet a költségeket csökkenteni, hogy az nem befolyásolja negatívan sem az üzletmenetet, sem a munkatársakat.