Connect with us

Hirdetés

technokrata

Mivel keresünk az Interneten?

Kütyük

Mivel keresünk az Interneten?

A keresőszolgáltatások harca tovább éleződik, s a Google helye is meginogni látszik.

Egy, a Comscore Networks által készített felmérés szerint a Google-nak van aggódnivalója. A neves cég ugyan továbbra is a legkedveltebb szolgáltatás az Interneten keresők között, ám a tanulmány arra mutat rá, hogy az online kutakodók egyáltalán nem hűségesek, már ami az alkalmazott keresőmotorokat illeti.

Egy átlagos internetező egy hónapban 28 webes keresést kezdeményez. Igaz, hogy legtöbbször (23-szor) a Google-lal próbálkoznak a kívánt információk megszerzésére, de a többi nagy, hasonló szolgáltatást nyújtó cég által kínált lehetőségeket is sokan igénybe veszik – amiből az derül ki, hogy sokan legalább két keresőt használnak. Az átlagos webező egy hónapban 16-szor használja mind a Yahoo, mind az AOL esetében ezt a funkciót, míg az MSN-nél egy hétköznapi internetező egy hónap alatt 11 keresést kezdeményez.

A Google-t nem csak a keresési szokások változása, hanem a konkurenciaharc is fenyegeti. A Yahoo például nemrég jelentette be, hogy hosszú együttműködést követően megszünteti a Google-lal folytatott partneri viszonyt, s pár héten belül saját technológiát alkalmazva igyekszik majd nagyobb szeletet kihasítani ebből a piacból. Az MSN sem tétlen, bejelentésük szerint új módszereken dolgoznak, melyeket még az idei évben beépíthetnek a mindenki által használható keresőszolgáltatásukba.

Mégis, mire fel ez a nagy hajtás ebben a szegmensben? Az internetes keresők az online világ egyik olyan szegmensét képezik, ahol a hirdetők a szívesen költik el a pénzüket – az idei évre például már 2 milliárd dollárosra becslik a piacot. Ezek a reklámpénzek pedig bármelyik érdekelt cég bevételében jól mutatnak…



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés