Connect with us

technokrata

Magyar startup teszi profivá a nonprofit szervezeteket

scale impact

Startup

Magyar startup teszi profivá a nonprofit szervezeteket

Magyar startup teszi profivá a nonprofit szervezeteket

Startupper sztárok a 25 000 eurós támogatási program mögött

Fenntartható élelmiszer-ellátás vagy az oktatás iránt elkötelezett nonprofit szervezeteket vagy társadalmi vállalkozásokat keres ősszel induló, 2 éves programjához a Scale Impact, amely vállalatok támogatásával és tudásának felhasználásával fejleszti őket profi, hatékony impact szervezetté, hogy pénzügyi, menedzsment és fenntarthatósági szempontból is „állóképesebbek” legyenek.

A „2022 őszi nonprofit-fejlesztési pályázaton” 6 szervezet nyerheti el a résztvevőnként 25 000 eurós támogatási lehetőséget. A vállalatoknak főként employer branding, a munkaerő vonzása és megtartása szempontjából fontos, hogy fejlett nonprofit szervezetekkel dolgozhassanak együtt.

A Scale Impact egy társadalmi vállalkozás, amelynek célja, hogy összekösse a társadalmi hasznossággal bíró szervezeteket (nonprofit szervezeteket vagy társadalmi vállalkozásokat) olyan vállalatokkal, amelyek szintet akarnak lépni a környezeti és/vagy társadalmi felelősségvállalás területén. Részben ezekből a vállalati támogatásokból, a nonprofit szervezet egy fejlesztési folyamatban vesz részt, amelyben szakértők segítségével hatékonnyá alakítják a működésüket pénzügyi, menedzsment, és fenntarthatósági szempontból. Ezáltal profibban végezhetik világjobbító munkájukat, és növekszik a pozitív társadalmi, környezeti hatásuk – ez utóbbit nevezik a nemzetközi szóhasználatban „impact”-nek.

„Az említett területek hatékony eszköztára hiányzik a legtöbb hazai impact szervezet kelléktárából”

– mondja Lévai Gábor, a Scale Impact társalapítója.

„Emiatt sokan nem tesznek szert elég partnerre és bevételre, nehezen követik a törvényi előírásokat, nem ellenállóképesek a nehezebb időkben”.

A Scale Impact kétéves fejlesztési folyamata révén azonban felkészítik őket arra, hogy hosszú távon partnerként tudjanak együttműködni vállalatokkal. Utóbbiaknak pedig azért jó ez, mert ma már szinte „kötelező” CSR tevékenységüket a számukra fontos ügyért dolgozó nonprofit partnerrel együtt tudják végezni, és ennek rendkívül komoly hatása van (többek között) a munkáltatói márkaértékre (employer branding), sőt magát a márkát is felértékelheti.

A társadalmi vállalkozás most hirdette meg „2022 őszi nonprofit-fejlesztési pályázat” nevű kiírását, amelyben fenntartható élelmiszer-ellátással és oktatással foglalkozó impact szervezeteket keresnek.

„A folyamat egy kérdőív kitöltésével kezdődik, amely 40 percig tart. Ennek során képet kapunk arról, hogy milyen a nonprofit szervezet önismerete, hol tart a fejlettsége”

– mondja Harsányi András, a Scale Impact másik társalapítója.

A kérdőívet kitöltő minden szervezet írásos visszajelzést kap, amely önmagában is értékes: a kiértékelés egy tükör, amely megmutatja a cselekvés irányát, a fejlesztendő területeket, hogy a szervezet nagyobb hatást tudjon kifejteni a világra és hatékonyabban érje el a céljait.

A legrelevánsabb szervezetekkel ezután interjút készítenek, amely meghatározza, hogy részt vehetnek-e a 25 000 euró értékű, vállalati támogatással és professzionális fejlesztők bevonásával zajló, kétéves fejlesztési folyamatban.

Az alapítók:

  • Lévai Gábor – a Magyar Lízingszövetség egykori főtitkára, a Green Brands egyik alapítója a bankszektorban termék-, és üzletfejlesztés területen eltöltött 15 év után az elmúlt 10 évben – a Civil Support alapítójaként és tanácsadójaként – több száz civil szervezettel, társadalmi vállalkozással és céggel dolgozott együtt.
  • Harsányi András – 13 évig ingatlanfejlesztéssel foglalkozott az Euro Ingatlannál, korábban a Plaza Centers-nél, de rájött, hogy ennek a szakmának nincs pozitív társadalmi hatása. 5 éve foglalkozik civil szervezetekkel és társadalmi vállalkozásokkal. Évek óta oktat nonprofit szervezeteknek pénzügyi menedzsmentet és számos szervezetet mentorál pénzügyi és üzletfejlesztési területen.
  • A Scale Impact befektetői a hazai startup világ és a gazdasági élet ismert szereplői:
  • Csillag Péter, az adatbányászattal foglalkozó, legnagyobb Szilícium-völgyi tech cégeknek dolgozó globális startupját, a Starschema nevű céget januárban vásárolta  fel egy indiai befektető 13 milliárd forintért, azóta üzleti angyalként tevékenykedik, egyben a HUNBAN, az üzleti angyalok hazai szövetségének elnöke.
  • Fülöp András, a Deloitte tanácsadó cég tavaly leköszönt magyarországi vezérigazgatója
  • Györkő Zoltán, a startup világban sztár Balabit társalapítójaként és ügyvezetőjeként felépített egy nemzetközileg is elismert szoftvercéget, amit felvásárolt egy amerikai stratégiai befektető. Jelenleg angyal befektetőként és executive coach-ként dolgozik, tagja a Startup Hungary kuratóriumának.
  • Kalmár Péter, a Flow-csoport, az egyik piacvezető szervezetfejlesztő és tanácsadó cég alapítója és vezetője

További információ: scaleimpact.hu vagy Facebook-oldal

További Startup

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Smart home

Érkezik a leggyorsabb videócsengő

2022. június 28. kedd
klímaberendezések
google

SmartWatch

Menő szíjakkal jön a Google Pixel Watch

2022. június 23. csütörtök

Smart home

Ilyen szempontok alapján választunk klímát

2022. június 22. szerda
ikea

Kütyük

Bakelitlejátszót dobott piacra az IKEA

2022. június 16. csütörtök

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu