Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ilyen volt az idei Media Hungary

Startup

Ilyen volt az idei Media Hungary

Ezernél több médiaguru kutatta együtt a jövőt a marketing és a showbusiness hazai csúcstalálkozóján május 13-14-én Siófokon.

Emellett 240 előadó 65 órányi előadása hangzott el a média és az internet kulisszatitkairól.

Több mint 1000 vendég, 240 hazai és külföldi médiaguru közel 65 órányi előadása, 4 teremben, 2 napon át. A számok is jól tükrözik a hazai média csúcstalálkozója, a Media Hungary 2014-es sikerét.

A lényeg azonban idén is a tartalom volt: korszakos bejelentések, elemzések, prognózisok, trendek, fogalmak, szolgáltatások, platformok ismertetése, diskurzusok, fórumok és kerekasztal-beszélgetések a médiapiac minden szegmenséről elhangzottak.

A nagy bejelentés: TV2 és RTL összefogás?

Két csatorna, egy adás? A konferencián többek között elhangzott, hogy a két legynagyobb konkurens csatorna is összefoghat legalább egy közös műsor erejéig, ha igent mond az RTL Klub a TV2 felkérésére. De nemcsak a két vezető csatorna igyekszik minél több innovatív, saját gyártású műsort sugározni, hiszen a külföldről megvásárolt tartalmakra, licenszekre általában is csökken az igény. Az innovatív televíziós produkciók azonban már nem önmagukban a képernyőn élnek, hanem egész háttértörténetek, önálló univerzumok épülnek köréjük az internet, a nyomtatott sajtó csatornáin, de még az események világában is.

Amellett, hogy mit és mennyi ideig nézünk, az is változik, hogyan nézzük azt: a netet is használó tévénézők csupán 21%-a figyeli aktívan az adott műsort, ezért egyre rövidülnek a műsorblokkok, ha helyt akarnak állni a széteső figyelem korában. Emiatt válnak egyre népszerűbbé a 15 másodperces, rögtön akár az Instagramra feltölthető mikrovideo-híranyagok is.

media-hunmedia-hun

Smart fogyasztók kezében a „szupermost” világ

A nézők már rég nem passzív befogadói a műsoroknak, a tartalmakat ők maguk is generálják. A Z generáció figyelme már máshogyan fókuszál, érzelmi reakcióik, ingerküszöbük módosult. A multitasking nemzedék a párhuzamos aktivitásokat szimultán, akár egy – minél fiatalabb a felhasználó, annál kisebb – képernyőn végzi, figyelmével végigkísérve az összes egyidőben zajló tevékenységet. Az okoskészülékek nagymértékű penetrációja is őket támogatja, phableteikkel saját kezükbe vették az irányítást a „smart” fogyasztók, és mindent szupermostakarnak. A Google, a Facebook és a blogok segítenek az „itt és most” információk biztosításában, valamint a kiteljesedésben, de a minőségi tartalom megfelelő keretbe helyezése továbbra is a klasszikus médiumok felelőssége.

Multitasking közönség, second screen tartalom

Míg a nézőket a csatornák és a hirdetők az elsődleges képernyőn, a tévékészüléken érik el, kötődésüket a másodlagos képernyőkön lehet erősíteni, hiszen igényük van a kapcsolódó tartalmakra. A second screen lehetőséget ad a műsorsugárzásnak a social media felületekhez kapcsolódására. A termék folyamatosan rezonálhat a felhasználókkal, sőt, a holtidőben, a reklámidő alatt is a képernyő előtt tarthatók a nézők. A siker alapfeltétele itt is a szinergia, egy ötletet számos különböző területre kell optimalizálni. A kommunikációs csatornák expanziójával élni lehet és kell, a folyamatos, többfelületű kommunikáció pedig frissen tartja a márka és a fogyasztó közti kapcsolatot – ez a korántsem márkahű Z és Alfa generáció esetében különösen fontos.

A digitalizálódás mellett megmarad a print és az offline világ is

Bár a digitalizálódás megállíthatatlan és a médiafogyasztási szokások jelentősen átalakulnak, a platformokra az „all you can eat” jellemző, ma már minden elérhető mindenhol, csak egy kütyü kell hozzá, az online mégsem helyettesítheti a fotelban üldögélve tévézés és a nyomtatott újságok olvasgatásának élményét. A digitalizálódás ellenpontjaként számíthatunk arra is, hogy a személyes kapcsolatok szerepe újra megerősödik, hiszen a tudásszerzés, kapcsolatépítés hatékony színtere továbbra sem kizárólagosan a digitális világ lesz.

„A Media Hungary-t idén 19. alkalommal rendeztük meg. A 2014-es konferencia mérlege: 2 nap, 4 terem, több mint 1000 médiaszakértő vendég, 240 előadó, közel 65 órányi értékes tartalom. Az előadások és kerekasztalviták a média és a PR, a marketing, a klasszikus médiumok, a social media, a reklámok, a HR, a sport, a pszichológia, a jog kapcsolatát egyaránt boncolgatták. Sok szeretettel várunk minden előadót és érdeklődőt szakmán innen és túl, 2015-ben is a jubileumi, 20. Media Hungary konferencián!” – foglalta össze a konferencia tapasztalatait Csermely Ákos, a Media Hungary főszervezője.

Forrás: Insider Blog



Szólj hozzá!

További Startup

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés