Connect with us

technokrata

Kidobta a Golfból az analóg műszereket a Volkswagen

db2016au00911_large

Garázs

Kidobta a Golfból az analóg műszereket a Volkswagen

Kidobta a Golfból az analóg műszereket a Volkswagen

A mai napon a Volkswagen hivatalosan is bemutatta a Golf legújabb generációját, amely új motorokkal és alaposan felfrissített fedélzeti rendszerrel csábítaná el a konkurencia vásárlóit.

Több ponton is hozzányúlt a wolfsburgi gyártó a Golf 7-eshez, méghozzá úgy, hogy a slágermodell a lehető legaktuálisabb legyen. Ennek megfelelően belekerült minden, amit ma a konszern az alsó-középkategóriában nyújtani tud.

15052098_10208639437158274_170389099_o

A legfontosabb újdonságok egyértelműen utastérben várnak a leendő vásárlókra. Mostantól már opcionálisan rendelhető a vállalat által csak Active Info Display-nek névre keresztelt, a hagyományos műszereket leváltó, teljes mértékben digitális műszeregysége is, ezt többek között az Audi A3-asból vagy a Volkswagen Passatból ismerhetjük. A 12,3 colos 1440 x 540 pixeles megjelenítő több nézetet is kínál , vagyis mindenki megtalálhatja a számára leginkább szimpatikus beállítást.

15060359_10208639438838316_1684364346_o

Megújult a fedélzeti rendszer is, így a vevőnek lehetősége van egy akár 9,2 colos kijelzővel ellátott multimédiás központ megvásárlására is. A Discover Pro névre hallgató újdonság amellett, hogy természetesen Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis, sőt még SIM-foglalattal is rendelkezik, azaz akár hotspotként is funkcionálhat az autóban lévő okostelefonok számára. A repertoárban emellett még gesztusvezérlés is megtalálható, vagyis a kezelőfelület használata tényleg gyerekjáték. 

15044696_10208639436958269_71280470_o

Nem maradt ki a vezeték nélküli töltés lehetősége sem, a kompatibilis készülékek így egyszerűen, kábelek dugdosása nélkül feltöltődhetnek az út során. Apropó mobil. a Volkswagen mobil alkalmazást is készített,  a Car-Net segítségével távolról is vezérelhetjük a jármű több pontját is, így az ajtók kinyitására illetve bezárására is lehetőség van, illetve akár az is megoldható, hogy az autó előre szóljon, ha úgy érzi, korábban kell elindulnunk a megbeszélésre, hiszen megnövekedett a várható menetidő.

15064200_10208639439278327_963173821_o

A motortér alatt is történtek változások, hiszen a frissítéssel bemutatkozik a Volkswagen két új, 1,5 literes motorcsaládja. A benzines aggregát  1.5 TSI Evo nevet kapta, a 150 lóerős, négyhengeres egység, amely a hengerlekapcsolásos technológiának köszönhetően akár 4,9 literes fogyasztást is produkálhat a környezetbarát Bluemotion kivitelben. Készült belőle egy takarékosabb, 130 lóerős kiadás is. Mindkét kiadásból lesz Bluemotion variáns, amely abban különleges, hogy a jármű egyenletes gurulás közben akár le is tudja kapcsolni a benzinmotort, méghozzá úgy, hogy a fék- és a kormányszervó aktív marad egy különleges megoldásnak köszönhetően.  Ebben a haladási módban pedig csak 0,4 litert fogyaszt a jármű 100 kilométerre vetítve. Amennyiben jár a benzinmotor, úgy a 130 lóerős 1.5 TSI Evo motorral szerelt Golf 4,6 liter üzemanyagot kér vegyes felhasználás esetén.

15045452_10208639437038271_53205645_o

Nemcsak ennek, de több más technikai csemegének köszönhetően is sikerült az új TSI motorok fogyasztását egy literrel mérsékelni az előző motorcsaládhoz képest. Erősödött az elképesztő népszerűségnek örvendő GTI verzió is, mostantól már 10-zel többet, 230 lóerőt présel ki magából a TSI motor.

15044629_10208639441478382_334255547_o

Elérhető még egy minden eddiginél izmosabb GTI Performance kivitel is, ez 245 lóerőt tud.   Természetesen nem tűnik el a plug-in hibrid verzió sem, illetve a Golf GTE mellett a teljesen elektromos e-Golf is a kínálat része marad. Ezzel a két kiadással külön cikkben foglalkozunk bővebben, ha szeretnél többet megtudni, kattints ide.

db2016au00911_large

Azért, hogy ne csak a bent ülők, de járókelők is érzékeljék, hogy ez bizony már az új Golf, néhány módosítást is eszközöltek a karosszérián. A legfontosabb, hogy eltűnik a kínálatból a hagyományos Xenon fényszóró, így mostantól az alap halogén fényforrások mellett LED-et lehet választani. Ezen kívül a többi külső módosítás viszont leginkább a műanyag elemeket érinti. Így új, élesebb vonalakkal megrajzolt lökhárítókkal és felfrissített lámpatestekkel száll harcba a 2017-es Volkswagen Golf a vásárlók kegyeiért.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek