A Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) és a Department of Foreign Trade and Economic Cooperation of Guangdong Province (GD-DOFTEC) által közösen szervezett kiállítás lehetővé teszi a magyar és a környező országok üzletemberei számára, hogy a legújabb trendeket és stílusokat személyesen tapasztalják meg. A kiállításra a régióból Macedóniából, Romániából, Oroszországból, Csehországból és Lengyelországból érkeznek üzleti delegációk.
#img1#
A mai napon a Lifestyle Expo Budapest kiállítást Dr. Garamhegyi Ábel, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium nemzetközi gazdasági kapcsolatokért felelős szakállamtitkára és egyben a Miniszterelnöki Hivatal külgazdasági kormánybiztosa; Jack So, a HKTDC elnöke és Huang Liren, a GD-DOFTEC igazgatóhelyettese nyitotta meg. Hozzájuk csatlakozott a 2008-as Hongkong szépe, Edelweiss Cheung, aki a hongkongi stílus nagykövete is egyben.
Dr. Garamhegyi Ábel hangsúlyozta a magyar-hongkongi üzleti kapcsolatok fontosságát, és kiemelte, hogy “Hongkong volt az egyik fő helyszíne a Kínai Magyar Évad programjainak. Többek között ez is Magyarország Hongkong iránti nagyrabecsülését bizonyítja.” A kormánybiztos az elektronikai és ICT ipart a kétoldalú kereskedelem és a befektetési együttműködés motorjaként említette.
Jack So kihangsúlyozta beszédében, hogy a közép- és kelet-európai régió egyre nagyobb figyelmet kap, mivel ez egy új és izgalmas lehetőségeket rejtő fogyasztói piac, amely fogékony az új divatirányzatok és terméktrendek iránt. “Így Hongkong és Kanton együttes jelenlétének célja a szép kivitelezésű áruk bemutatása, és bízunk benne, hogy a magyar és kelet-európai vásárlókat is meggyőzi a termékek stílusa és kedvező ára.”
#img2#
“A Lifestyle Expo által Magyarország és a közép-kelet-európai régió üzletemberei még inkább megérthetik Hongkong és Kanton kereskedelmi szemléletét, és ennek következtében bízunk benne, hogy még több közös partnerségi kapcsolatot tudnak kialakítani.” – mondta el Huang Liren.
2007-ben a Hongkong és Magyarország között megvalósult kereskedelem összességében elérte az 1,268 milliárd US dollár értéket, amely 21%-kal volt több, mint 2006-ban. A 2008-as év első felében további 21,1%-os növekedés figyelhető meg. Magyarország jelenleg Hongkong 33. legjelentősebb kereskedelmi partnere.
A kiállítás különleges vonzereje többek között az a divatbemutató, amelyek a 2008-as Hongkong szépe, Edelweiss Cheung részvételével került megrendezése. A tegnapi, népszerű budapesti helyszíneken történő fotózása során is sok tekintetet vonzott.
Miss Hong Kong a nyitóünnepségen a magyar modellekkel együtt a legújabb és legismertebb hongkongi divattervezők ruháit mutatta be, akik Hongkong és a szomszédos kantoni régió innovatív és kreatív képességeit személyesítik meg. A divatbemutatókat szeptember 16-án délelőtt 11 és délután 2 órakor újra megtekinthetik az érdeklődők a kiállítás területén.
A Lifestyle Expo a magyar és a szomszédos országok üzletembereinek többféle kitűnő kapcsolatépítő programot biztosít a hongkongi és kantoni kiállítókkal. A mai napon (szeptember 15.), az Iparművészeti Múzeumban tartandó fogadás alkalmával több mint 350 meghívott vendéget várnak. Holnap délután a kiállítás területén a látogatók két alkalommal is részt vehetnek az Iparágspecifikus Kapcsolatépítő Programban, ahol termékkörönként tárgyalhatnak a gyártókkal.
Szeptember 17-én a magyar nagyközönséget is várják a kiállításra. A szervezők ingyenes belépést és tapasztalt babysitterek felügyelete mellett gyermekmegőrző szolgáltatást és -játszóházat biztosítanak.