Az Acer, magáénak tudva az EMEA régión belüli összes szállítás 21.3%-át, több mint 2,6%-kal előzte meg a második helyen végző forgalmazót. Az IDC adatai szerint, az EMEA teljes PC forgalma több mint 27.8 millió darab volt 2008 3. negyedévében, 27%-os növekedéssel az előző évhez képest. Az IDC előzetes eredményei azt mutatják, hogy az Acer rendkívüli teljesítménnyel, az előző évhez képest 90,2%-os növekedést produkált az EMEA piacon.
Az EMEA PC piac teljesítményére komoly hatással volt a notebook megoldások iránti erős kereslet; továbbá az új Mini Notebook vonal (netbook) bemutatkozása jelentős átrendeződést okozott az első 5 forgalmazói pozícióban. Az Acer mobil termékekre és magára a mobilitásra fektetett hangsúlya tette lehetővé a vállalat számára, hogy azonnal képes volt reagálni a Mini Notebook szegmensben az Aspire One bevezetésével, ami egy erőteljes növekedéshez vezetett az EMEA piacon. Igazi kihívás lesz azok számára, akik – a népszerű netbooknak köszönhetően – az Acer piaci növekedését akarják elérni vagy túlszárnyalni. Végül az IDC megerősíti, hogy az Acer folytatni fogja a piaci részesedés növelését a desktop szegmensben.
“Globálisan tekintve, a PC piac növekedését a fogyasztók mobil termékek iránti kereslete határozza meg, és az Acer mindig is a mobilitásra koncentrált.”- jegyezte meg Gianfranco Lanci, az Acer Inc. elnök-ügyvezető igazgatója. “Az eredmények, amelyeket elértünk, az Acer csoport márkáinak EMEÁ-n belüli széles kínálatának tudható be: Acer, Packard Bell és eMachines, valamint megerősítenek minket abban, hogy nemcsak a kutatás-fejlesztésbe és a marketingbe történt befektetéseink biztosítottak számunkra biztos talajt a növekedéshez, hanem az a tény, hogy a Multi-Brand (Több-márkás) stratégia jó taktikának bizonyult mind üzleti, mind piaci pozícionálás szempontjából, és az elért eredmények mindezt csak alátámasztják. A különböző vállalatok mind hozzáadják a maguk egyedi tapasztalataikat és képességeiket, így ajánlva a termékek széles skáláját, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megtalálják azt a megoldást maguknak, amely igazodik az egyedülállóan saját szükségleteikhez, és biztosítja, hogy készek leszünk bármilyen felmerülő nehézséggel szembenézni. Az Acer exponenciális növekedése a márkaismertség elterjedésének, az értékesítési csatornákra épülő üzleti modell konzisztenciájának és a termékeinkben jelen levő friss technológiájának együttes eredménye”.
“Az elmúlt év döntő volt számunkra. Sikerült megvalósítanunk egy jelentős belső átrendeződést, ami a vállalat egészének új erőt adott” – magyarázza Walter Deppeler, az Acer csoport Alelnöke. “Az eredmények, amelyeket Európában, Afrikában és a Közel-Keleten értünk el, önmagukért beszélnek: 10 különböző országban vagyunk piacvezető pozícióban (a teljes PC piacot tekintve az IDC 2008 3. n.évi előzetes adatai alapján) és a Notebook szegmensben 16 országban vagyunk a legjobb forgalmazók között. Az is örömünkre szolgál, hogy kiváló piaci részesedést értünk el Olaszországban, a Cseh Köztársaságban, Spanyolországban, Hollandiában, Oroszországban, Dániában, Franciaországban, Németországban és a Régió számos más országában.”