Connect with us

Hirdetés

technokrata

Gyerekközösség-építőt kínál a Disney

Smart home

Gyerekközösség-építőt kínál a Disney

Számtalan tizenéves cseveg a Pingvin klubban.

Nincs olyan tíz év alatti amerikai gyerek, aki ne rajongana a Disney-ért. Minden bizonnyal a karácsonyra kapott iPod-okra még aznap mindenki letöltötte kedven dalát, mondjuk Hannah Montana-tól, azonban ha Internet közelébe kerültek, korántsem a Disney.com-ot gépelték be. Club Penguin, ugyanis az a (web)hely, ahol amerikai gyerekek naphosszat töltik az idejüket, csinosítgatják az általuk létrehozott profiljukat, csevegnek és játszanak egy virtuális világban, ahol „sokkal több mindent lehet csinálni”, mint a valóságban.

Többek között ez volt az egyik ok, amely arra ösztökélte a Walt Disney Co.-t, hogy egy hiánypótló webes megjelenéssel szélesítse internetes kínálatát. Ennek következményeként a Disney.com tatarozáson esett át, az eredménye pedig egy olyan webes labirintus lett, amely chatszobákkal, játékokkal, és személyre szabható oldalakkal veszi célba nem csak a gyerekeket, hanem a szüleiket is. Ezzel a lépéssel a Disney az amerikai közösségépítés meghatározó irányzatává válhat. A gyerekek sok mindent kezdhetnek itt magukkal: cseveghetnek, videoklipeket nézhetnek, zenét hallgathatnak és játszhatnak – amikor csak akarnak.

A lemaradás kockázata nagy volt, mivel a gyerekek rajzottak minden olyan jelenséghez, mint például a Club Penguin, a Neopets vagy akár a MySpace. A Disney-nek pedig volt min dolgoznia: a site ormótlan, idejétmúlt volt, és egyáltalán nem tükrözte a pezsgő mesevilágot vagy annak izgalmas karaktereit. Ám a vállalat nem először akadt fenn életében: a kilencvenes évek végén a tinédzserek elpártoltak a Disney-től, mert unalmasnak és dedósnak találták. A Disney több eszközzel, mint például Hannah Montana, és csak nagy erőfeszítések révén tudta visszaszerezni elvesztett közönségét, ám a weboldalt kifelejtették.

Bob Iger, a Disney igazgatója szerint a megújított Disney.com „a legfontosabb vállalati szintű stratégiai lépés” volt, amelyet a Disney megvalósított. Ám a közösségépítés nem jár egyedül: az online közösségek önkifejező természete számos konfliktust eredményezhet, nem beszélve arról, hogy a Disney online világába bekerülő felhasználók számára nem biztosított a nem Disney-s tartalmak feltöltése az online profilhoz.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés