„A szolgáltatások iránt előreláthatólag nagy kereslet várható, mivel az interneten bonyolított hívások nagy mértékben csökkentik a telefonszámlát. Az IP Centrex megoldásunk legnagyobb előnye, hogy a szolgáltatást igénybe vevő vállalkozásoknak nem kell költséges PBX központokat vásárolniuk és üzemeltetniük. A bejövő és kimenő teljes hangforgalom központilag menedzselhető a vállalati igényeknek megfelelően.” – jelentette ki Cvetkov Sztefan, a 3C Magyarország ügyvezetője, és hozzátette: ”Új előfizetőink akár számítógépük képernyőjéről is telefonálhatnak vagy segítségünkkel kedvezményesen beszerezhetik az internetes telefonáláshoz szükséges telefonberendezéseket és adaptereket is.”
A 3C Magyarország IP Centrex szolgáltatásának igénybevevői központon keresztül, de szélessávú internetkapcsolatuk segítségével közvetlenül is kapcsolatba léphetnek egymással. A megrendelő az általa választott előfizetői csomagnak megfelelő számú virtuális telefonszámot kap. A hálózaton belüli telefonhívások egymástól távol lévő telephelyek között is ingyenesek. Az egyes alállomások pozíciója szabadon változtatható, így költözés vagy változás esetén sem kell a központot újra programozni. Az automatikus hívástovábbítás funkciókkal (IVR) saját telefonrendszer építhető ki, ahol szabadon variálható, hogy egy hívást hova, és miként továbbítson a szoftver által vezérelt automata. Ezáltal a beérkező telefonhívások megfelelő helyre történő gyors eljuttatása emberi közreműködés nélkül is egyszerűen megoldható.
A felhasználók saját postafiókot kapnak, amellyel saját telefonszámukhoz tartozó beállításaikat tetszés szerint módosíthatják. Itt állíthatják többek között saját rövid hívószámaikat, felvehetik kontaktjaikat személyes telefonkönyvükbe, kezdeményezhetnek konferenciahívást vagy ki-be kapcsolhatják hangpostájukat.
A szolgáltatást a 3C az automatikus frissítések során rendszeresen új funkciókkal bővíti, amelyek természetesen az előfizetők számára nem jelentenek plusz költséget.