Connect with us

Hirdetés

technokrata

Megcsappant az internetes vásárlói bizalom

Kütyük

Megcsappant az internetes vásárlói bizalom

Az utóbbi hónapokban tapasztalt sorozatos bankkártya-adatok kiszivárgásai miatt kezd megrendülni az internetezők bizalma az online vásárlásban.

Négy vásárló közül három úgy nyilatkozott egy, a Gartner piackutató cég felmérése során, hogy a korábbiakhoz képest jobban megnézi, hol veszi meg az árut. Ennek pedig nem (csak) a minél alacsonyabb árakra való törekvés az oka, sokkal inkább biztonsági aggályok állnak a háttérben. A kutatás 5000 fogyasztó részvételével készült az Egyesült Államokban.

A Gartner felmérése rámutatott, hogy az internetezők többsége nem nyitja meg azon cégek e-mailjeit, amelyeket nem ismernek – a legtöbben egyszerűen letörlik az ilyen üzeneteket. Ezt a rengeteget hangoztatott spam, amivel a való életben nap mint nap találkoznak az emberek, idézte elő. Az utóbbi időkben egyre több féreg, trójai és kémprogram is terjed ezzel a módszerrel; azaz egyre több az olyan elektronikus üzenet, melyben adatainkra utaznak, így a személyes információk kiszivárgásának félelme is motiválja az internetezőket.

A trendet alátámasztja az is, miszerint a tavaly májusi adatokhoz képest 28 százalékkal emelkedett a phishing, azaz jelszóhalász e-mailek száma. Durván 2,4 millió webező számolt be arról a fenti két dátum között eltelt időszak alatt, hogy egy phishing támadás miatt pénzt vesztett el. A webes banki szolgáltatásokat használók 30 százaléka közölte, hogy a digitális támadások befolyásolták online bankolási szokását.

„A vállalatoknak gyorsan lépéseket kell tenniük az online biztonság növelése érdekében.” – mondta Avivah Litan, a Gartner kutató-igazgatója – „Eddig nem látott szintűre emelkedett a fogyasztói tranzakciók száma az Interneten. A cégek mégsem bízhatnak a Világháló költségcsökkentő és piacbővítő hatásában, ha a fogyasztói bizalom tovább esik.”

Egy, az előzőtől független, a The Conference Board által készített felmérés arra világított rá, hogy az internetezők kicsivel több mint 13 százaléka már vagy saját maga elszenvedett egy személyazonosság eltulajdonítására irányuló támadást, vagy a családjának egyik tagja részesült hasonlóban. Az online vásárló felhasználók 70 százaléka telepített már további védelmi szoftvereket az internetes támadások miatt, illetve 54 százalékuk egyszerűen figyelmen kívül hagyja a speciális akciókat, attól való félelmében, hogy az csak csapda. A kutatás résztvevőinek több mint a fele úgy nyilatkozott, hogy az online veszélyek miatt kevesebbet vásárol, mint amennyit eredetileg tervezett.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés