Connect with us

Hirdetés

technokrata

Garázs

Újult erővel

Az itthon szegmens-vezető Mondeo mostantól erősebb, a korábbiaknál gazdaságosabb és tisztább üzemű motorokkal kapható.

Az S-MAX és a Galaxy után a padlólemezében rokon Mondeo is megkapta a kölni márka 2,0 literes, közvetlen benzin-befecskendezésű, EcoBoost névre keresztelt turbós benzinmotorját, valamint az átdolgozott, szintén 2,0 literes, Euro5-emissziósTDCi turbódízeleket.

A 2,0 literes EcoBoost erőforrás legnagyobb teljesítménye 5500/perc fordulatszámnál 203 lóerő, míg a 300 Nm-es legnagyobb nyomaték 1750 és 4500-as fordulat között folyamatosan rendelkezésre áll. Az új Ford EcoBoost motorral a Mondeo 0-ról 100 km/órára mindössze 7,9 másodperc gyorsul (a kombi esetében ez 8,2 másodpercig tart), a modell végsebessége pedig négy és az ötajtós karosszériával 232 km/óra, illetve 227 km/óra a kombi-karosszériával. A vegyes üzemű átlagfogyasztás a Mondeo esetében csupán 7,7 l/100 km, az átlagos CO2 emisszió 179 g/km. A Mondeo korábbi, 2,3 literes, 161 lóerős erőforrással és automatikus váltóval szerelt kivitelével összehasonlítva így a CO2 kibocsátás 19 százalékkal csökkent annak ellenére, hogy az új, 2,0 literes EcoBoost benzinmotor 25 százalékkal nagyobb teljesítményt ad le.

A 2,0 literes TDCi annak érdekében került átdolgozásra, hogy megfeleljen az Euro 5-ös normának. Mostantól 115 és 140 lóerős kivitelben kapható, illetve megjelent a teljesen új, 163 lóerős változat is. Nyomatékuk már alacsony fordulaton élvezhető, a 115 lóerős változat 300 Nm-t ad le mindössze 1500-as percenkénti fordulatszámon, a 140 lóerős esetében ez 320 Nm 1750-nél, illetve 340 Nm percenkénti 2000-nél a 163 lóerős motornál. Az átdolgozott TDCi turbódízelek alapjárata simább, hangja szerényebb és károsanyag kibocsátásuk, valamint fogyasztásuk is csökkent. Utóbbi az alapáras hatfokozatú manuális váltóval vegyes ciklusban 5,3 l/100 km, az átlagos CO2 emisszió csupán 139 g/km; vagyis annyi, amennyit korábban csak a különlegesen takarékos Mondeo ECOnetic ért el.

Új a Mondeo palettáján a kétkuplungos, hatfokozatú automata váltó is, mely az EcoBoost benzineshez alapáron jár, a 140 és a 163 lóerős dízelekhez opcióként rendelhető. Ezekkel a dízelmotorokkal és az új automata váltóval felszerelve a Mondeo átlagos fogyasztása mindössze 5,6 l/100km, míg az átlagos CO2 emisszió csak 149 g/km.

A Mondeo már a hazai kereskedőnél is friss motorjaival kapható, így piacvezető címét minden bizonnyal megőrzi.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés