Connect with us

Hirdetés

technokrata

Magyarok a ralivébén

Garázs

Magyarok a ralivébén

Turánék egy Fiestával hét futamon bizonyíthatnak az S2000-esek mezőnyében.

Az elmúlt években nem egy honfitársunkért szoríthattunk a ralielitben, eddig azonban senki nem lehetett állandó résztvevője a világbajnoki sorozatnak. Idén ezt is kipipálhatjuk, hiszen a Turán Frigyes, Zsíros Gábor duó 2011-ben hét versenyen is rajthoz áll az SWRC-mezőnyben egy Ford Fiesta S2000 géppel. (Az S2000-es nagyon hasonlít a WRC-hez, legkönnyebben eltérő hűtőmaszkjáról és kisebb hátsó szárnyáról lehet felismerni. Benzinmotorja nem 1.6-os turbó, hanem csöppet gyengébb, 280 lóerős kétliteres szívó. Állandó összkerékhajtása, hatfokozatú szekvenciális váltója neki is van.)

Turánék tavaly megszerezték az első magyar abszolút vb-pontokat, s bár a Katalán-ralin óriásit estek a Focus WRC-vel, kiváló részeredményeik meggyőzték az illetékeseket arról, hogy igenis érdemes bízni bennük.

Észtországi tesztpályán ismerkedtek a technikával

Így hát, ha nem is egy zsírúj (és kábé megfizethetetlen) WRC-vel, de Super2000-es Fiestával be tudtak nevezni a komplett szezonra – a kocsit nem az M-Sport, hanem a korábbi élmenő Markko Märtin csapata üzemelteti. Az S2000-es szüzesség elvesztésére Märtin hazájában, Észtországban, Tallinban került sor mínusz 29 fokban, hófalak közt.

Az anyósülésen Markko Märtin

“Rettenetesen izgalmas volt a teszt, hiszen minden újdonság volt számomra: S2000-es autót sem vezettem még, hóban meg aztán pláne. De már az első kilométertől kezdve nagyon szimpatikus volt számomra a Fiesta, az utolsó tíz kilométerre pedig Markko beült mellém, ami nagyon nagy élmény volt. Ráadásul az is kiderült, hogy csapattársammal, Ott Tänakkal nagyon hasonló a vezetési stílusunk, mert az ő beállításai abszolút megfeleltek nekem. Ez segít majd a közös munkában” – olvasható Frici nyilatkozata a turanmotorsport.hu oldalon, aki Zsiros Gabival együtt komoly fizikai felkészüléssel alapoz az új szezonra, amelyben a hétből mindössze két helyszínt ismer (a francia és a katalán futam pályáit).

Frici szimpatikusnak találta a Fiestát

“Vannak új támogatóink, s hamarosan be is mutatjuk őket, amikor leleplezzük a versenyautónkat” – mondta Eiles Tibor csapatfőnök, aki az esélyekről és a célkitűzésekről is beszélt: “Frici a teszten remekül alkalmazkodott az S2000-eshez, s mivel megkapja a gyári beállításokat, valamint a gyári Ford-csapat egyik mérnöke segíti a munkáját, az a cél, hogy párosunk jó eredményeket érjen el. Bár nem lesz könnyű, hiszen a mezőny erősebb, mint valaha.”

Turán Frigyes (b) és navigátora, Zsíros Gábor

A nyolc futamból álló SWRC sorozatban a résztvevők egy versenyt kihagynak – a magyarok a Dakar-nyertes Al-Attiyah győzelmével majd kizárásával végződő mexikói nyitányt mínuszolták. A nagy kaland Turán Friciék számára az áprilisi Jordán-ralin kezdődik.

SWRC-versenyprogram:

1 Jordánia, április 14-16.
2 Olaszország, május 5-8.
3 Görögország, június 16-19.
4 Finnország, július 28-31.
5 Németország, augusztus 18-21.
6 Franciaország, szeptember 29 – október 2.
7 Spanyolország, október 20-23.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés