Connect with us

Hirdetés

technokrata

Lassan már olvasni sem muszáj

Smart home

Lassan már olvasni sem muszáj

Készülnek a szöveg értelmét figyelembe vevő kategorizálási eljárások.

2007 végén készül el a végleges változata annak a kutatás-fejlesztési projektnek, amelynek keretében dokumentumok automatikus rendezését, kategorizálását valósítják meg természetes nyelvfeldolgozási technológiákkal angol nyelven. A projektben többek között az MTA Nyelvtudományi Intézetével és a SZTAKI-val dolgoznak együtt, feladatuk a szöveg értelmét figyelembe vevő kategorizálási eljárások készítése, és a technológia alkalmazásokba történő beépítése. A projektet az NKFP támogatja több mint 110 millió forinttal a 2/051/04 számú támogatási szerződés alapján. A projekt eredményeként a cég olyan portált tud ügyfelei számára ajánlani, amelyen a megjelenített dokumentumok rendezése automatikusan történik. Egy gépi e-mail címre kell elküldeni az anyagokat (Word, HTML stb. fájlokat), amelyeket az intelligens kategorizáló elolvas, és az anyagot besorolja a megfelelő kategóriákba. Ehhez előzőleg elolvassa az egyes kategóriák korábbi anyagait, hogy megtanulja, melyik kategória mire való. A rendszer olyannyira intelligens, hogy képes különbséget tenni az azonos kulcsszavakat is tartalmazó, de különböző értelmű szövegek között. A projekt 2007 végéig tart, amikorra a végleges változat is elkészül.

Az intelligens dokumentum feldolgozást két másik alkalmazásba is beépítik ennek a projektnek a keretében. Az egyik egy e-mail rendező, amely a felhasználó postaládájába érkező e-maileket automatikusan sorolja a felhasználói mappákba (a felhasználó által már korábban besorolt néhány példa alapján). A másik alkalmazás az automatikus ügyfélszolgálat: a cég honlapján a cég ügyfelei vagy érdeklődők szöveges kérdéseket tehetnek fel a cég termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatban. A kérdésekre az automata azonnal válaszol olyan módon, hogy a kérdést besorolja egy kérdés kategóriába (azonos válasszal megválaszolható kérdések egy csoportjába), majd a kategóriához tartozó, előre elkészített választ jeleníti meg a felhasználónak. Ezzel a jelenlegi „gyakori kérdések” listánál sokkal komplexebb, számos ügyféligényt kielégítő rendszert lehet építeni, amely például alkalmas a termékek használatával kapcsolatban felmerülő tanácsadásra.

A Pont rendszerház a fenti rendszereket 2007-től nagyvállalatok számára értékesíti egyedi fejlesztési és rendszerintegrációs projekt keretében (hiszen az említett technológiák még nem „dobozos” termékként állnak rendelkezésre).



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés