Connect with us

Hirdetés

technokrata

Gyors a net hazánkban, mégsem élünk vele eléggé

Kütyük

Gyors a net hazánkban, mégsem élünk vele eléggé

Megszületett a Digitális Társadalmi Egyezmény.

A szélessávú internet népszerűsítését zászlajára tűző Szélessáv Alapítvány 2009 elején hozta létre a „Szélessáv Műhely” kibővített szakmai kezdeményezést, azzal a céllal, hogy támogassa olyan projektek, ötletek megvalósulását, amelyek segítik az egyéneket, közösségeket, vállalkozásokat, illetve egyéb szervezeteket a megfelelő minőségű szélessávú internet által kínált lehetőségek széleskörű kiaknázásában. A Műhely kiemelten kezeli a szélessávú technológiákhoz kapcsolódó projekteket, illetve a szélessávú internetezés hazai terjedését gátló tényezők – technikai akadályok, motiválatlanság, a biztonsági ismeretek hiánya – lebontását.

A tegnap aláírt Digitális Társadalmi Egyezmény a Műhely missziójával, kitűzött céljaival összhangban megfogalmazott okirat. A dokumentumot aláíró partnerek: APEH, BellResearch, Delta csoport, MEH-Elektronikuskormányzat-központ, EnterNet Invest Zrt., FIDESZ Informatikai és Telekommunikációs Munkacsoport, HP Informatikai Kft., Invitel Zrt., Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium, Magyar Posta Zrt., Magyar Telekom Nyrt., MKB Bank Zrt., Netvisor Zrt., Nokia Siemens Networks Kft., a Skype és Sanofi-Aventis Zrt.

Magyarország szélessávú mutatói a lefedettség, árak, minőség és verseny terén közelítenek az uniós átlaghoz, ugyanakkor a szélessávú szolgáltatások használatában, mind a lakosság mind a kis-és középvállalatok körében nagyon komoly lemaradás tapasztalható. Ennek fő oka a keresleti oldal gyengesége: a digitális írástudás alacsony szintje, a motiváció, a digitális önbizalom és a digitális biztonság hiánya. Ez ellen a következő területek fejlesztésével lehet fellépni: e-health (távdiagnosztika, megelőzés, távgyógyítás) kiépítése, elektronikus ügyintézés fejlesztése, európai szélessáv térkép, szélessávkereső fejlesztése, a szélessávú szolgáltatások minőségének hazai és uniós mérése. Figyelmet kell fordítani az oktatásra: szükség van fogyasztói tudatosság növelésére, kiadványok, programok szervezése által azon rétegek megszólítására, akik még nem részei a digitális társadalomnak.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés