Connect with us

Hirdetés

technokrata

Városi útvesztő – célkeresztben a GPS navigációk

Kütyük

Városi útvesztő – célkeresztben a GPS navigációk

A Nokia nyilvánosságra hozta az emberek tájékozódásáról készített globális tanulmányának eredményeit.

A Nokia megbízásából készített új kutatás szerint több ember téved el Londonban, mint bárhol máshol a világon, beleértve olyan nagyvárosokat is, mint Bangkok és Peking, melyek majdnem kétszer nagyobb kiterjedésűek, mint London. Az eredmények egy globális, az eddig készített egyik legnagyobb navigációs tanulmány részét képezik, melyben 12.500 embert kérdeztek meg 13 országban a tájékozódási képességükkel és a navigációs szokásaikkal kapcsolatban.

A kutatás eredményei alapján minden tizedik ember (10%) szerint lehetetlen kiismerni Londont, amit szorosan követ Párizs (9%), Bangkok (5%), Hong Kong (5%) és Peking (4%). Ez a világ első öt ˝útvesztős˝ városa. Mi több, ha Londonban tévedsz el, légy óvatos a helyiek útbaigazításaival, mivel minden harmadik londoni elismeri, hogy szándékosan félrevezeti az embereket.

A megkérdezettek több mint 25 százaléka használ online és mobil navigációs eszközöket a tájékozódáshoz. 13 százalékuk mobiltelefont használ elsődleges navigációs eszközként, ami pár évvel ezelőtt még nem volt mérhető. A világon a legjobb tájékozódási képességgel Németország rendelkezik, ahol az emberek egyharmada azt állítja, hogy még sohasem tévedt el. Nem meglepő módon, ez az az ország, amelyik legnagyobb arányban támaszkodik a műholdas navigációra. Minden tizedik nő bevallja, hogy nem képes a hagyományos térképeket olvasni, ami a férfiak arányának kétszerese. Ez arra utal, hogy a hagyományos térkép és az iránytű korszakának végéhez közeledünk, ahogy a térképolvasási képességet az egész világon gyengének tekintik.

Minden ötödik ember úgy gondolja, hogy a tájékozódási képesség genetikai adottság, és a rosszul tájékozódó emberek egyszerűen így születtek. Azonban a jó tájékozódási képesség nagyon ritka, és az online térképek, a mobil navigáció óriási fejlődése ellenére majdnem minden megkérdezett (93%) továbbra is rendszeresen eltéved. Az átlagos alany 13 percet veszít minden ilyen esetben. Ez néhányuk számára nagy jelentőséggel bír: minden tizedik lekésik egy állásinterjút, egy fontos üzleti megbeszélést vagy egy repülőjáratot az eltévedés miatt. Az eltévedés az emberek magánéletére is hatással van, minden tizedik brazíliai lemarad egy randiról, mert eltéved az odavezető úton.

˝Egyre többen szoknak hozzá a telefonos és autós navigációs eszközök használatához, és az ilyen eszközök mindennapos használatának közvetlen előnyeit is élvezik˝ – mondta el Marita Markkula, a Nokia Maps marketingvezetője. ˝Az emberek az útvonalakhoz igazítva testre szabhatják a navigációs lehetőségeket a telefonjukon, így az információk frissítése gyorsabb és egyszerűbb, mint a hagyományos térképeknél. A navigációs mobilodon még azt is beállíthatod, hogy elkerüld a közlekedési dugókat és az útépítéseket, amelyek sokakat letérítenek a járt útról˝.

Ha idegenek kérnek útbaigazítást, akkor sokan jellegzetes tájékozódási pontokat, például szobrokat, templomokat és hidakat használnak az úti célhoz vezető út mentén elszórt morzsaként. A britek azonban szeretik a helyi pubok mentén kijelölni az útirányt másoknak. A városok kultúrájának és szerkezetének másik megmutatkozása, hogy a kínaiak általában felhőkarcolókkal írják le az útvonalat.

˝A gyorsan terjeszkedő városok, folyton épülő utak és épületek mellett az emberek egyre inkább a mobil navigációra támaszkodnak, ami mindig kéznél van. A fordulókig részletezett, gyalogos navigáció fejlesztése egy olyan technológia, amellyel élni kell, mivel segít az embereknek könnyen a céljukhoz érni˝ – folytatja Marita Markkula.

A felmérés további érdekességei:
-Az emberek 30 százaléka a partnerét hibáztatja azért, mert eltévednek, akár veszekedés miatt, akár azért, mert párjuk kiabálja nekik az utasításokat.
-Mára olyan mértékben függünk a technológiától, hogy minden negyedik ember azt állítja, eltévedne az online térképek és a műholdas mobil navigáció nélkül.
-Minden tizedik spanyol úgy gondolja, hogy a tájékozódási képesség a korral kifinomul, mint a jó borok.
-Az indiai férfiaknak a legnagyobb az esélye, hogy lemaradnak a gyermekük születéséről.
-Az olaszok közel egynegyede támaszkodik a mobil navigációra a tájékozódás során.
-A kínaiak felének szüksége van személyes útbaigazításra, amikor úton van.
-Ázsiában az eltévedésre a leggyakoribb mentség a rossz időjárás.
-Az oroszoknak az útbaigazítás kéréssel egyéb szándékuk is van: minden tizedik flörtölésre használja.

A kutatást az ICM végezte: 12.500 embert kérdeztek meg 13 országban 2008. október 1. és 23. között. A felmérést a következő országokban végezték: Egyesült Királyság, Franciaország, Spanyolország, Németország, Olaszország, Ausztrália, Brazília, Kína, Egyesült Arab Emirátusok, Oroszország, Szingapúr, India, Dél-Afrikai Köztársaság.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés