Connect with us

Hirdetés

technokrata

Grammy egy boltokban nem kapható zenei albumnak

Kütyük

Grammy egy boltokban nem kapható zenei albumnak

Boltokban nem is árusítják azt az albumot, mely a minap a zenei élet legrangosabbjának számító kitüntetést kapta meg.

A 44 éves Maria Schneider a jazz stílusban alkot maradandót – mindezt nemrég a szakma is komoly elismeréssel jutalmazta. A „Concert int he garden” nevű albumát vasárnap anélkül ítélték kategóriájában a legjobbnak – és ezzel Schneider megkaphatta érte a Grammy díjat -, hogy a művész ezen munkájából akár egyetlen hivatalosan kiadott CD-t is forgalomba hoztak volna áruházakban, (offline) zeneboltokban. Az album úgy vált nagy sikerré a rajongók körében, hogy pusztán online, internetes úton került terjesztésre.

Schneider úgy nyilatkozott, hogy szerinte ő az első olyan zeneművész, aki valaha is Grammy díjat kapott egy csak a Weben értékesített albumért (ez egyébként a 47-ik ilyen gála volt). Elmondta, hogy már több zenésztársa is megkereste emiatt, s az ezzel kapcsolatos lehetőségekről érdeklődött nála. „Nagy örömet okoztak nekem [a díj odaítélésével]. Ez egy úgy módja annak, hogy a rajongók közelebb kerülhessenek az előadókhoz, és az előadók rajongóikhoz.” – nyilatkozott Schneider a díj átvétele után.

A művésznő egyébként az Artistshare szolgáltatás – mely a tartalmak Interneten keresztüli értékesítésében vállal szerepet – első résztvevője is volt; elmondása értelmében saját maga pénzelte a költségeket, még mielőtt egyáltalán sor kerülhetett volna a felvételek rögzítésére. A Concerto in the garden album CD-it csak limitált mennyiségben, 10 ezer példányban készíttette el, melyből 9 ezret már előzetes rendelések során eladott, a maradék ezret pedig későbbi értékesítésre szánta.

„A lemezek 87 ezer dollárba kerültek összesen, de mára már minden befektetett pénzem megtérült.” – nyilatkozott Schneider – „Nem osztottam meg a hasznot a terjesztővel, a lemezbolttal és a stúdióval. Minden nekem dolgozott.”

A dinamikus fejlődés ellenére még mindig csak kis szeletét tudhatja a magáénak az online zeneüzlet. Igaz, ez pár éven belül megváltozhat, hiszen míg 2003-ban „csupán” 19,2 millió dalt adtak el az Interneten keresztül, addig tavaly ez már 143 milliós darabszámra nőtt.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés