Connect with us
Hirdetés

technokrata

Grammy egy boltokban nem kapható zenei albumnak

Kütyük

Grammy egy boltokban nem kapható zenei albumnak

Boltokban nem is árusítják azt az albumot, mely a minap a zenei élet legrangosabbjának számító kitüntetést kapta meg.

A 44 éves Maria Schneider a jazz stílusban alkot maradandót – mindezt nemrég a szakma is komoly elismeréssel jutalmazta. A „Concert int he garden” nevű albumát vasárnap anélkül ítélték kategóriájában a legjobbnak – és ezzel Schneider megkaphatta érte a Grammy díjat -, hogy a művész ezen munkájából akár egyetlen hivatalosan kiadott CD-t is forgalomba hoztak volna áruházakban, (offline) zeneboltokban. Az album úgy vált nagy sikerré a rajongók körében, hogy pusztán online, internetes úton került terjesztésre.

Schneider úgy nyilatkozott, hogy szerinte ő az első olyan zeneművész, aki valaha is Grammy díjat kapott egy csak a Weben értékesített albumért (ez egyébként a 47-ik ilyen gála volt). Elmondta, hogy már több zenésztársa is megkereste emiatt, s az ezzel kapcsolatos lehetőségekről érdeklődött nála. „Nagy örömet okoztak nekem [a díj odaítélésével]. Ez egy úgy módja annak, hogy a rajongók közelebb kerülhessenek az előadókhoz, és az előadók rajongóikhoz.” – nyilatkozott Schneider a díj átvétele után.

A művésznő egyébként az Artistshare szolgáltatás – mely a tartalmak Interneten keresztüli értékesítésében vállal szerepet – első résztvevője is volt; elmondása értelmében saját maga pénzelte a költségeket, még mielőtt egyáltalán sor kerülhetett volna a felvételek rögzítésére. A Concerto in the garden album CD-it csak limitált mennyiségben, 10 ezer példányban készíttette el, melyből 9 ezret már előzetes rendelések során eladott, a maradék ezret pedig későbbi értékesítésre szánta.

„A lemezek 87 ezer dollárba kerültek összesen, de mára már minden befektetett pénzem megtérült.” – nyilatkozott Schneider – „Nem osztottam meg a hasznot a terjesztővel, a lemezbolttal és a stúdióval. Minden nekem dolgozott.”

A dinamikus fejlődés ellenére még mindig csak kis szeletét tudhatja a magáénak az online zeneüzlet. Igaz, ez pár éven belül megváltozhat, hiszen míg 2003-ban „csupán” 19,2 millió dalt adtak el az Interneten keresztül, addig tavaly ez már 143 milliós darabszámra nőtt.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu