Connect with us

Hirdetés

technokrata

Felmérés a magyar Internet-gazdaságról

Kütyük

Felmérés a magyar Internet-gazdaságról

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. – a Sun Microsystems Magyarország Kft-vel együttműködve – negyedévente felméri a vállalati Internet-használati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.

A magyarországi legalább 5 alkalmazottal rendelkező vállalatok körében az Internet-penetráció a 2003. júniusi 72%-ról 2004 márciusára 77%-ra nőtt. A nagyvállalati szegmensben a teljes telítettség (99%) miatt változás nem történt, a növekedés a kis- és középvállalatok körében volt tapasztalható. A mikro-vállalkozások közül az 5-9 alkalmazottal rendelkező cégek körében 5 százalékpontos növekedéssel 72%-ra nőtt az Internet-csatlakozással rendelkezők aránya. A kisvállalatoknál a 10-19 fős cégeknél 77%-ra emelkedett a penetráció, míg a 20-49 alkalmazottal rendelkező cégek 84%-a használja az Internetet. A középvállalati körben az 50 és 250 fős cégek 90%-a kapcsolódik a Világhálóra, amely az elmúlt bő egy év folyamán nem változott.

Az Internet-kapcsolattal rendelkező vállalatok körében a szélessávú kapcsolatok előretörése volt megfigyelhető az elmúlt időszakokban. Analóg modemes csatlakozással már csak a vizsgált vállalatok negyede rendelkezik, de az ISDN szerepe még meghatározó, az Internet-kapcsolattal rendelkező cégek 37%-a használja ezt az Internet-elérési módot. Ugyanilyen arányban (37%) használják viszont a DSL szolgáltatásokat is a vállalatok, amely növekedése a leggyorsabb volt az elmúlt időben. Bérelt vonallal az Internet-kapcsolattal rendelkezők 7%-a, kábel TV-s kapcsolattal 6%-a rendelkezett 2004 első negyedévében. Műholdas, mikrohullámú hozzáférés a vizsgált cégek 4%-ánál volt, míg mobiltelefonon keresztül (is) a cégek 2%-ánál kapcsolódtak az Internetre.

2003. folyamán az 5 fő feletti Internet-csatlakozással rendelkező cégek 16%-a (az összes cég 12%-a) értékesített terméket vagy szolgáltatást az Interneten keresztül. Az átlagtól inkább a nagyvállalatok maradtak el, akik közül 9% válaszolt úgy, hogy 2003. folyamán értékesített online módon. Interneten keresztül nagyobb arányban vásároltak a cégek az elmúlt évben, mint értékesítettek. Átlagosan az 5 fő feletti Internet-kapcsolattal rendelkező cégek 20%-a (az összes cég 15%-a) vásárolt Interneten keresztül 2003-ban. Ebben a tekintetben a nagyvállalatok aktívabbak voltak, mint az átlag: a 250 főnél többet alkalmazók 26%-a szerzett be terméket vagy szolgáltatást a Világhálón keresztül.

Módszertan

A felmérés 2004 márciusában zajlott le a telefonos interjúk formájában 1000 cég reprezentatív megkérdezésével. A felmérés célcsoportja a legalább 5 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozások voltak. A felmérés kiterjedt egész Magyarországra és érintette az összes gazdasági szektort.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés