Az IDC piackutató cég legfrissebb adatai szerint a finn székhelyű gyártó az elmúlt negyedévben mintegy 41 millió darab mobil készüléket adott el, piacrésze pedig megközelítette a 35 százalékot.
A Nokia legközelebbi riválisa az Egyesült Államokbeli Motorola, mely vállalat alaposan lemaradva képes csak követni a Nokiát. Konkrét adatokat tekintve, az elmúlt negyedévben a Motorola mintegy 15,8 millió darab mobiltelefont hozott forgalomba, ami 13,4 százalékos piaci részesedést jelent. Az IDC szerint jelen pillanatban a harmadik helyen tanyázik az egyre dinamikusabban fejlődő dél-koreai Samsung, mely vállalat az említett időszakban eladott mintegy 12 millió mobiltelefonja révén a piac valamivel több mint tíz százalékát uralja.
Bryan Ma, az IDC egyik vezető elemzője az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy bár az ázsiai és egyéb mobilgyártók mindent megtesznek piacrészük növelése érdekében, nehéz felvenniük a harcot a Nokia ellen, mert a Nokia, mint márkanév a világ összes régiójában rendkívül jól cseng. Ma szerint egyébként az ázsiai gyártók ebben a szegmensben elsősorban a fogyasztói elektronikus eszközök piacán szerzett nem kis tapasztalatukat vethetik be a finn mamutcég ellen.