Mindezt a Light Cocoon nevű koncepcióval kívánják megvalósítani, melynek felépítése igazán különleges: egy időjárásálló anyag van ráfeszítve egy háromdimenziós nyomtatóval elkészített szerkezetre, ráadásul mindez még meg is van világítva belülről. Így igazán különleges, már-már a fantasztikus filmekből ismerős képet tár elénk az EDAG, aminek ihletét egy falevél felépítéséből és a fenntarthatóság gondolatából merítették.
A különleges anyag, ami beborítja az autót, Jack Wolfskintől érkezett, és elmondásuk szerint négyszer könnyebb, mint az átlagos fénymásolópapíré. Az alapötlet egyébként abból építkezik, hogy a lehető legkevesebb anyagból állítsák elő a kellő masszivitást – amit azért sokan megkérdőjeleznének. A háromdimenziós nyomtatás előnye egyébként az, hogy nem az átlagos módszerekkel szemben itt nem egy nagyobb egységből kell kisebbet faragni, hanem éppen fordítva, ami sokkal jobban kontrollálhatóvá teszi a gyártási folyamatot.
Ennek eredménye pedig a jóval hatékonyabb anyagfelhasználás és a könnyebb szerkezet, aminek előnyeit nem az EDAG fedezte fel először. A BMW GINA Light Visionary koncepció szintén egy elasztikus, poliuretán anyaggal beborított alumínium vázszerkezeten alapult. Ugyanakkor a bajorok soha nem is gondolkodtak el azon, hogy a különleges és látványos megoldást valaha is gyártásba tegyék, és akármennyire is vonzónak tűnik a Light Cocoon, valószínűleg neki is ez lesz a sorsa.
Mindenestre mi azért nagyon kíváncsiak lennénk, hogy hasonló megoldással készülő autó mire lenne képes mondjuk az Euro NCAP töréstesztjén, hiszen amennyiben valóban kellő biztonságot tud nyújtani az utasoknak, úgy a könnyű szerkezet és az egyszerűbb gyártási folyamat a jövőben valóban megjelenhet az autógyártásban – még ha nem is az egész autó esetében, hanem csak néhány alkatrésznél.
Forrás: Autó Pult