Connect with us

technokrata

A legkeményebb Golf – Pekingben debütál a 370 lóerős Golf R Evo

Garázs

A legkeményebb Golf – Pekingben debütál a 370 lóerős Golf R Evo

A lóerőhajhászás mellett igényes tartalommal érkezik a Golf R Evo, hogy a kompakt kategória csúcsára ugorhasson.

hetedik generációs Golf már a GTI verzióval is igazán finom falatot tett le az asztalra, hiszen a legendás nevet öröklő modell könnyű súlya mellé 220 lóerő vagy a Performance pakknak hála 230 lóerő és még alacsonyabb tömeg biztosítja az adrenalintöltetet. Noha a tisztességes gyorsulási adat már így is adott (6,5, illetve 6,4 szekundum 0-ról 100 km/h-ra), az erősebb konkurensek miatt nem maradhatott el a 300 lóerős (380 Nm) Golf R sem, amely igényes Haldex összkerékhajtással válik még precízebb műszerré.

volkswagen_golf_r_2013 (5)_medium

Akinek mindez nem elegendő, annak hamarosan az Evo jelent majd gyógyírt. A legkeményebb Golfban ugyanaz a kétliteres, négyhengeres turbómotor – kódnevén EA888 – teljesít majd szolgálatot, amely a GTI és az R teljesítményét is adja, ám nyilvánvalóan még tovább feszítik a húrt a mérnökök. Hogy pontosan hány lóerőre számítsunk, egyelőre nem tudjuk, de a pletykák nagyjából 370 lóerőre saccolják a legerősebb Golf teljesítményét.

Mindez nem lehetetlen, hiszen Fritz Eichler, a Volkswagen motormágusa egy interjúban elmondta, az új technológiáknak köszönhetően akár 400 lóerő is kihozható egy kétliteres turbómotorból. A szakemberről azt kell tudni, hogy karrierjét még a Porschénél kezdte, s a 45 AMG személyében nevéhez fűződik a legnagyobb literteljesítményű benzinmotor kifejlesztése. A Mercedes kétliteres, négyhengeres erőforrása 360 lóerőt tud, ami 180 lóerő/liternek felel meg, ám ezúttal a Volkswagenhez szegődött mérnök túlszárnyalhatja korábbi alkotását, már amennyiben a 370 lóerős pletykák végül igaznak bizonyulnak.

volkswagen_golf_r_2013 (2)_medium

Az R Evóban a bivalyerős turbómotorhoz valószínűsíthetően a gyártó hatfokozatú, duplakuplungos DSG automataváltója társul, az összkerékhajtásról pedig a legújabb generációs elektromechanikus Haldex rendszer gondoskodik, természetesen 4MOTION néven.

A Golf R Evo másik nagy fegyvere a tömege lehet, hiszen a csúcsverzió fejlesztése során a Volkswagen nagy hangsúlyt fektetett a tömegcsökkentésre. A 300 lóerős Golf R 1476 kg-ot nyom a mázsán, amiből mintegy 100 kg-ot lefaragva már a kategóriájában pehelysúlyúnak számító GTI tömegére fogyna a csúcsverzió. Mindez ráadásul nem lehetetlen, elég a Wörthersee Tour kapui mögött bemutatott Audi TT Ultra Quattróra gondolni, amely a karbon széleskörű használatának köszönhetően az alapul szolgáló modellhez képest mintegy 299 kg-tól szabadult meg.

volkswagen_golf_r_2013 (17)_medium

A szénszálas anyagokból készült strukturális elemek, a speciális műanyagok és a karbon-kerámia fékek pedig konszernen belül könnyedén a Volkswagenhez vándorolhatnak, tehát összességében roppant innovatív végeredményre kell számítanunk. A Golf R DSG-vel 4,9 szekundum alatt sprintel 100 km/h-ra, így nem lenne meglepő, ha a jóval könnyebb és erősebb Evo 4,5 másodpernél kevesebb idő alatt teljesítené majd a mutatványt; végsebességben mindeközben az elektronika által limitált 250 km/h-s értékről beszélhetünk.

Persze a külsőn is meglátszik majd, hogy a legerősebb Golffal van dolgunk, a teljes R aerodinamikai csomag és az R méretes könnyűfém felnijei díszítik majd az Evo modellt is, tehát a Wörthersee találkozón bemutatott, VR6-os tanulmány brutális külleme továbbra is álom marad, azonban az 503 lóerős koncepció 3,9 másodperces 0-100-as sprintéhez az Evónak hála még közelebb kerülhet a Golf. Az autó 2 éven belül érkezik majd az európai piacra, a bemutatkozás pedig tavasszal, a Pekingi Autószalonon esedékes.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin