Connect with us

Hirdetés

technokrata

Magyar támadás Szardínia szigetén

Garázs

Magyar támadás Szardínia szigetén

Olasz murván folytatódik a ralivébé két magyar csapattal és debütáló Mini WRC-vel.

Ötödik állomásához érkezett a 2011-es WRC-cirkusz. Svédországban kezdődött a finn Mikko Hirvonen, s a Ford győzelmével, majd három Citroën-siker következett.

Mexikóban a hétszeres világbajnok, francia Sebastien Loeb, Portugáliában és Jordániában (kettő tizeddel…) kollégája, druszája és honfitársa, a trónkövetelő Sebastien Ogier nyert.

Igazság szerint Közép-Amerikában is utóbbinak állt a zászló, ám vezető helyről eldobta a DS3 WRC-t, s kiesett. A negyedik gyári alkalmazott Jari-Matti Latvala (finn, Ford) négy dobogós helyezésével ugyancsak keményen és konzisztensen tolja (ráadásul 2009-ben ő győzött Szardínián), szóval nem rossz a meccs:

Az egyéni vb állása 4 verseny után (élcsoport):

1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën DS3 WRC) 74 pont
2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Fiesta RS WRC) 72
3. Ogier, Ingrassia (francia, Citroën DS3 WRC) 69
4. Latvala, Anttila (finn, Ford Fiesta RS WRC) 66

A konstruktőri vb állása (élcsoport):

1. Citroën WRT 130 pont
2. Ford 130
3. Stobart-Ford 43

Idén ugye újdonságként minden rali utolsó szakasza bónuszpontos Power Stage (a legjobb trió 3, 2 és 1 extra egységgel gazdagodik), eddig kettő Ogier, egy-egy Loeb, illetve Hirvonen diadalát hozta. A 25+3=28 pontos maximum még csak Ogier-nek jött össze (legutóbb, Jordániában).

A Loeb-éra előtti utolsó, 2003-as világbajnok norvég Petter Solberg (Citroen DS3 WRC) 31 pöttyével már messze le van maradva az elittől, de mégis ő az, aki beleköphet a gyáriak levesébe.

A gyári Mini-legénység: középen Sordo (b) és Meeke

Nos, Olaszországban, Szardínián, megint murván emelkedik a gyáriak száma, azonban az azért nem valószínű, hogy a raliba visszatérő Mini üstöllést versenyképes lesz győzelmi vagy dobogós esélyekkel. De legalább bővül a paletta: a BMW- és Prodrive-hátterű Mini John Cooper Works WRC-ket a spanyol Dani Sordo és a brit Kris Meeke terelgeti. Sőt, nem pusztán ők, hanem ügyfélautót kapott a brazil Oliveira és a portugál Araujo is (akik az S2000-es változatot már ki is próbálták).

A Mini megy még ebben az évben Finn-, Német-, Francia- és Spanyolországban plusz Walesben, jövőre pedig teljes szezon van tervben. Szardínián állítólag meglesz végre a nagy bejelentés is, hogy aszongya a Volkswagen is benéz (2012-ben pár versenyen, 2013-tól testestül-lelkestül), jó lesz ez.

Turánék másodszor indulnak az SWRC-ben

Az Olbia központú Szardínia-rali össztávja 1183 km, ebből 18 szelektíven 340 a gyorsasági. A 64 nevezőből 21 rakja WRC-vel, a pénteki takarítói szerep Loebé, aztán majd tuti megy a szokásos taktikázás a későbbi rajtsorrendért.

Érdiéknek sem ez az első vébés kalandjuk

Jordánia után ismét szerencsét próbál a Turán Frigyes, Zsiros Gábor duó (Ford Fiesta S2000) az SWRC kategóriában, cél a dobogó (múltkor azért nem sikerült, mert kigyulladt az autó). És még egy magyar párosnak szurkolhatunk, hiszen ifj. Érdi Tibor is indul oldalán Táborszki Attilával egy Evo IX-es Mitsubishiben, hajrá.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés