Connect with us

Hirdetés

technokrata

Meglestük az új Lexust

Garázs

Meglestük az új Lexust

Áprilistól kapható az első prémium hibrid kompakt, a CT 200h.

Röviddel a Párizsi Autószalon után Magyarországon is tiszteletét tette a CT 200h: a prémium kompakt szegmens első hibridjének egy prototípusát a márkaimportőr budaörsi székházában vehette szemügyre a sajtó. Az 1-es BMW és az A3-as Audi ellenfeleként itthon 2011 áprilisától kapható ferdehátú Lexus áráról egyelőre nincs konkrét információ, csak annyit tudunk, hogy drágábbnak ígérkezik az anyavállalat Toyota méltán népszerű Priusánál, s így természetesen az alapját adó Auris HSD-nél is. Még egy támpont: Franciaországban novembertől 30 ezer euró alatti áron lesz rendelhető.

Ezért az összegért a kategóriában kötelező, s a márkától elvárt minőséget és gazdag felszereltséget nyújt az elsősorban Európának tervezett CT, no meg környezetkímélő fullhibrid-technológiát. A Lexus első ötajtósa nem is jelentkezik benzinesként vagy dízelmotorral, csakis hibridként kerül a boltokba. A négyhengeres, 16 szelepes, Atkinson-ciklusú 1.8-as belsőégésű blokkból és egy nikkel-hidrid akkumulátor táplálta 60 kW-os villanymotorból álló rendszer összteljesítménye 136 LE, mint a Prius és az Auris esetében is.

Két RX és egy-egy GS, illetve LS után a CT az ötödik Lexus-hibrid

A méreteivel (h, sz, m, tt: 4320, 1765, 1430, 2600 mm) a kompakt osztályba simuló CT200h végsebessége 180 km/h, 0-100-as sprintideje 10,3 mp. A hajtott első kerekekhez elektronikusan szabályozott automatikus váltón át jut az erő. Az autó gyári átlagfogyasztása 3,8 l/100 km, CO2-kibocsátása 89 g/km. Csomagtartója 375 literes, a 60:40 arányban dönthető hátsó üléstámla lehajtásával 985 literesre bővíthető.

Az 1370 kg saját tömegű CT 200h futóműve elöl McPherson, hátul független, kettős keresztlengőkaros felfüggesztésű könnyűfém alkatrészekkel, alukerekei 15-17 colosak. Lámpái opciósan LED-esek – a diódás megoldással a mérnökök nem csak kint, de bent is éltek, így a kis Lexus világításában is energiatakarékos. A vezető háromféle üzemmód közül választhat (Normal, Eco, Sport), a műszerek háttérszíne ehhez igazodik. Tisztán elektromos, zéró emissziójú közlekedés 2 km-en át élvezhető max. 45 km/h-s tempóval.

Vezetni még nem lehetett a Mazda3-asra emlékeztető CT-t

Elöl-hátul keresztstabilizátor teszi merevebbé a kiváló, 0,28-as alaktényezőjű karosszériát, építésekor a minél alacsonyabb súlypontra, s ezáltal a lehető legjobb vezethetőségre törekedtek. A kompakt-mezőnyben egész tágasnak számító, szigeteltségben etalonnak ígért utastérben finom anyagokat találni, a középkonzol tetején 8 colos LCD-kijelző trónol. A választható audioberendezések közül a csúcsverzió a 13 hangszórós Mark Levinson hifi 10 Gb kapacitású merevlemezzel, kapcsolódva a navigációs rendszerhez.

A minden bizonnyal 5 csillagos töréstesztet elérő 8 légzsákos CT-hez a kompakt osztályban elsőként Pre-Crash balesetmegelőző fejlesztést is kínál a Lexus 50 km/h-s sebességtől működő távolságtartó, adaptív tempomattal.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés