Connect with us

Hirdetés

technokrata

Garázs

Az önzetlen

Műszakilag alig változott, nem baj. Fellépése agresszívabb, ezért sincs fekete pont. Ára is a régi – ezek szerint örömóda dukálna a Mazda sportkompaktjához. És mégse.

Újra kompenzál

Igen, a hétköznapokban, városban, autópályán is kellemesebb az együttlét. Ilyenkor üdvös, hogy van rugózás, hogy merevebb a kaszni, hogy nem kegyetlenül kemény a kuplung, hogy csend honol és nyugalom. Élvezzük hát a hifit, a navit, a mindent, jackarizhatunk a villódzó fényekkel, az ajtóbehúzó is kéken világítja a kezünket, szuper. Vakít a nap? Fönt a kötelező naplencse? Gombnyomásra vörösen izzik a műszerfal, leolvashatjuk, hogy gyanútlanul százzal tarzankodunk a betondzsungelben, hogy tölt a turbó, halleluja. Tudjuk, hogy ötcsillagos a törésteszt, hogy a személygépjármű hangyányit mégiscsak zöldült, teljesíti az EURO5-s szabványt, hurrá.

És nem zabálja le a gatyánkat. Bizony, óvatos, de a fentiek fényében bátran elvhűnek is aposztrofálható pedálkezeléssel vegyesben 10 literrel is elketyeg az MPS. Politikailag inkorrekt üzemmódban 15-17 kell neki. És akkor az árról: nagyjából annyiba kerül, mint a „régi”. Ötajtósan, csakis ötajtósan, szétextrázva 8,36 millióból hazagurítható. Plusz metálfény. Táblázatunk azt nem mutatja, hogy mi újság a felszereltséggel, ezért hát rögzítsük: a Mazda feltétlen értékarányos.

Audi S3 4/16 4×4 1984 265/6000 350/2500 1455 250 5,7 12
BMW 130i 6/24 h 2996 265/6600 315/2750 1450 250 6,1 11,6
Ford Focus ST 5/20 e 2522 225/6000 320/1600 1390 231 6,8 8,2
Ford Focus RS 5/20 e 2522 305/6500 440/2300 1470 263 5,9 10
Honda Civic Type R 4/16 e 1998 201/7800 193/5600 1340 235 6,6 8
Mazda3 MPS 4/16 e 2261 260/5500 380/3000 1405 250 6,1 8,4
Mercedes CLC 350 6/24 h 3498 272/6000 350/2400 1550 250 6,3 12,5
Mini JCW 4/16 e 1598 211/6000 280/1850 1205 238 6,5 8,7
Mitsubishi Lancer Evolution 4/16 4×4 1998 295/6500 366/3500 1560 240 5,4 12,5
Renault Megane RS 4/16 e 1998 250/5500 340/3000 1390 245 6,1 8,5
Seat Leon Cupra R 4/16 e 1984 265/6000 350/2500 1450 250 6,2 8,6
Skoda Octavia RS 4/16 e 1984 200/5100 280/1700 1395 240 7,2 7,5
Subaru Impreza WRX STi 4/16 4×4 2457 300/6000 407/4000 1505 250 5,2 12
VW Golf GTI 4/16 e 1984 210/5300 280/1700 1320 240 6,9 8,1
Volvo C30 5/20 e 2521 230/5000 320/1500 1440 240 6,7 9,1
Magyarázat a táblázathoz, a rövidítésekhez: az autó neve után sorrendben következik: hengerek/szelepek száma és a hajtás (elöl, hátul, összkerék), hengerűrtartalom cm3-ben, maximális teljesítmény LE-ben percenkénti fordulatnál, maximális forgatónyomaték Nm-ben percenkénti fordulatnál, üres tömeg kg-ban, végsebesség km/h-ban, gyorsulás 0-100-ra mp-ben, alapár millió Ft-ban, kerekítve.

Persze nem mind az MPS közvetlen konkurensei, egy CLC Merci vagy egy nem kompakt JCW Mini érdekesség- és szélsőségképpen csatlakozik a mezőnyhöz. A Mitsubishi pedig lépcsőshátú. Egy Audi vagy egy BMW a Mazda-féle felszereltséggel még sokkal drágább lenne. Tesztünk főhősének papíron az élmezőnyben a helye.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés