Connect with us

Hirdetés

technokrata

A rutin meg az évek

Garázs

A rutin meg az évek

Kubizmus ihlette geometriai formák, feszesen meghízott vonalak és konzervativizmus jellemzi a negyedik generációs E-osztályt.

Előzmények és stratégiai háttér

Több mint 10 millió eladott darabszámmal és 60 év fejlesztési – és innovációs tapasztalattal a háttérben született meg az E-osztály legújabb modellje. Abban az esetben, ha az eladott darabszámot pénzbeli örökségnek tekintem és a szakmai tapasztalatot átruházható tudásnak, szívesen lennék rokona annak, aki egy ilyen hagyatékkal járul hozzá leszármazottja gondtalanságához. A sajtó anyag tanulmányozása során arra lettem figyelmes, hogy az autó minden részlete a múltba tekint vissza, és a jövőre mutat. A Mercedes-t jól ismerők felfedezhetik benne az 1953-as Ponton-modell stíluselemeit, ugyanis a korabeli sajtóanyag szerint olyan autót alkottak, amely a nagy túrakocsik kényelmét, a sportautók menettulajdonságait és a nehéz járművek biztonságát egyesíti egy gazdaságos középkategóriás autóban. A párhuzam nem véletlen, hiszen a fenti, múltbéli alap koncepció vezérelte az 55 évvel későbbi fejlesztéseket és innovációkat.

Ennek köszönhetően több mint 20 technikai újítást hordoz markáns vonalai mögött az autó, melyek közül soknak csak presztízsemelő funkciója van.

Az E-osztály dízeltechnikája ebben a modellben oly mértékű fejlettségről tesz tanúbizonyságot, amit minden élményvadász dízelpártinak csak ajánlani tudok a figyelmébe. Számomra – élmény szintjén – újradimenzionálta a dízelautózást ez a motor. Az utastérben ülő laikus és szakmai közönségnek is ámulatba ejtő volt a zajtalan, rezgéstelen motorműködés és – minden körülmények közötti – nyomatékleadás. Volt alkalmam az E 350 CDI coupé verziójában is megtapasztalni ugyanezt, aminek következtében (masszív kasztnis, dízel istennek hódoló) egyházalapításon kezdtem el gondolkodni, oly mértékű imádatot szült bennem az élmény.

Kívülről nem, de belül nagyon is él

Nem csak a bent ülőkre figyel, hanem a környezetére is.

Tetszett a szándékolatlan sávelhagyást jelző kormányvibráció és a holttér figyelő állandó aktivitása a párhuzamos közlekedés során. Szintén S-osztályból származó – feláras kiegészítő lehet még az éjjellátó készülék, fáradság-figyelő, radar alapú távolságtartó.  Az E-osztály szériás biztonsági felszereltsége mindenféle adaptív légzsákokat, lengéscsillapítást és fékeket, valamint aktív motorháztetőt is tartalmaz, amelynek hátsó része gyalogos elütésekor ezredmásodpercek alatt megemelkedik 50 milliméterrel, hogy nagyobb legyen a deformációs tér. Fejlesztése során több mint 150 nagysebességű töréstesztet hajtott végre az E-osztály, melyek Barényi Béla (deformációs-zóna) találmányának továbbfejlesztését szolgálták.

Utazási komfort tekintetében többek között az S-osztályban bevált üléstechnikával (aktív multikontúr), szériában kétzónás THERMATIC klímával (a tesztautóban háromzónás THERMATRONIC volt, 208 000 Ft-ért) a kényelem etalonja a Mercedes. A klímaberendezés egy különleges szondával figyeli a külső levegő változó összetételét és automatikusan átváltja belső keringtetésre a szellőzést ha az meghalad egy normaértéket (például: alagútban áthaladáskor, városi araszolgatás esetén). A motor hőgazdálkodása is figyelemre méltó, ugyanis leállítás után még sokáig megtartja az üzem-meleg hőfokot. A tesztidőszakban nulla fok körüli külső hőmérséklet mellett üzemi hőfokról (ami kb. 90 Celsius-fok) csupán 50 fokosra csökkent a motor melege 3 óra elteltével. Különösen a dízelmotorok élettartamát jelentősen megnöveli az ilyen gondos tervezés és a csillagos márka esetében tudjuk, hogy sikerének pillérei a tartósság és a megbízhatóság minden körülmények között.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés