Connect with us

technokrata

A nettó zéró az új divat a cégeknél

zéró

E-Környezetvédelem

A nettó zéró az új divat a cégeknél

A nettó zéró az új divat a cégeknél

Az ABB megbízásából készült globális felmérés rávilágít a vállalatok beruházási terveire, amelyekkel az energiahatékonyság javítását és a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást kívánják elérni.

A cégek 90 százaléka növelni fogja az erre vonatkozó kiadásait a következő öt évben, míg 52 százalékuk ugyanezen időszakon belül tervezi a nettó zéró kibocsátás elérését.

A Sapio Research által végzett kutatás 13 ország 2294 vállalatát célozta meg, amelyek legalább 500 alkalmazottat foglalkoztatnak, több közülük 5000 munkatársnál is többel rendelkezik. A megbízó ABB szerint a felmérés a legfrissebb képet nyújtja arról, hogy az iparágak világszerte hogyan tervezik azokat energiahatékonysági intézkedésekre fókuszáló beruházásokat, amelyekkel a nettó zéró kibocsátást kívánják elérni.

“A felmérés legfontosabb megállapítása, hogy a vállalatok több mint fele (54%) már most is végez ilyen beruházásokat, míg 40 százalékuk idén tervez energiahatékonysági fejlesztéseket.”

Az ipari villanymotor-hajtásra alapozott rendszerekben különösen nagy lehetőségek rejlenek az energiahatékonysági intézkedések terén, áll a kutatást összegző jelentésben. A felmérésben részt vevők csaknem kétharmada korszerűsíti berendezéseit a legjobb hatékonysági osztályba tartozó berendezésekre, és többek között változtatható fordulatszámú villamos hajtásrendszerekkel vezérelt, magas hatásfokú villanymotorokat kíván telepíteni.

Forrás: HVG

További E-Környezetvédelem

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu