Connect with us

Hirdetés

technokrata

Gyorsan elterjedhet a 3D tévézés

Smart home

Gyorsan elterjedhet a 3D tévézés

A korábbi becslésekhez képest akár kétszer nagyobb ütemben is nőhet a háromdimenziós otthoni filmnézés terjedése.

Korábbi becslését felfelé módosította a Displaysearch piackutató cég. Az első generációs 3D-képes tévék tényleges bolti megjelenésével és népszerűségük felmérésével valószínűnek látszik, hogy a korábban becsült éves eladás legalább a duplájára fog nőni. A Displaysearch tavaly még úgy gondolta, hogy az idei évben 1,2 millió példány kerülhet a vásárlók otthonaiba, de most már inkább 2,5 millióra becslik ezt a számot. 2013-ra pedig ennél több mint tízszer többre várják az értékesítéseket: a sztereoszkópikus 3D-vel felvértezett modellekből akár 27 millió is gazdára lelhet abban az évben.

A videokép feldolgozása (ne feledjük, a két szemnek eltérő tartalmú megjelenítésre van szüksége, ez dupla adatmennyiséget jelent) ugyan még mindig költséges, különösen, ha a vékonypaneles tévék belépő modelljeihez viszonyítjuk. Ezt a felárat azonban a vártnál többen hajlandók megfizetni, a technika nyújtotta bámulatos látványvilágért cserébe.

Ugyanakkor ne felejtsük, hogy az előttünk álló „fél-évtized” végére a 40 colos vagy annál nagyobb méretű panelekkel szerelt készülékeknek mindössze 27 százaléka lesz képes kihasználni a harmadik dimenziót. Ráadásul a Blu-ray és a szélessávú televíziós közvetítések, adások még mindig alacsony penetrációval bírnak az olyan fejlett piacokon is, mint Nyugat-Európa; vagyis nem csak az ár jelent visszatartó tényezőt, hanem a tartalom hiánya is.

A prímet az első években így az Egyesült Államok és Japán fogja vinni: előbbi egymaga az idei eladások felét fogja produkálni. A folyamat egyébként új lendületet adhat a megbicsaklott plazmakijelzős fejlesztéseknek, eladásoknak is (bővebben itt).



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés