Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kína után most rajtunk a sor: bevezetik itthon is a QR-kódos fizetést

Tudomány

Kína után most rajtunk a sor: bevezetik itthon is a QR-kódos fizetést

Kína után most rajtunk a sor: bevezetik itthon is a QR-kódos fizetést

Kínában évi 12 ezer milliárd dollár értékben vásárolnak mobilfizetéssel, világszerte évi 20 százalékkal nő az ilyen tranzakciók száma, és már a Google is QR-kód alapú fizetési megoldáson dolgozik, de Magyarországon még mindig gyermekcipőben jár a technológia.

Hozhat-e változást a július 1-jén induló Azonnali Fizetési Rendszer? Lehet-e biztonságosabb, olcsóbb és egyszerűbb a felhasználó számára a QR-kódos fizetés?

Az év innovatív terméke díjjal kitüntetett BlockBen elemzése 2019 egyik legizgalmasabb trendjéről.

Az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) július 1-jén indul Magyarországon. Az AFR a Magyar Nemzeti Bank (MNB) várakozásai szerint új fizetési módok megjelenését is lehetővé teszi: például a QR-kód beolvasásával indítható azonnali fizetést is.

Mit jelenthet a magyar felhasználóknak a QR-kódos fizetés elterjedése?

A jegybankok világszerte törekszenek a készpénz-használat visszaszorítására. Magyarországon is ez a trend, ennek a folyamatnak az egyik lépése a QR-kódos megoldások támogatása is. Hiszen miközben a mobilfizetés Magyarországon gyermekcipőben jár, Kínában az így lebonyolított vásárlások értéke meghaladta a 12 ezer milliárd dollárt. Az Alipay és a WeChat 92 százalékát adják e forgalomnak. Előbbit 870 millióan, utóbbit 902 millióan használják naponta”

– tájékoztat Veszer Zoltán, a BlockBen ázsiai piacokért felelős szakértője. A magyar tulajdonú, innovatív üzleti megoldásokat és technológiákat fejlesztő BlockBen tavaly kapta meg az év innovatív terméke díjat a szingapúri Crypto Currency Expón.

Veszer Zoltán hozzáteszi:

“Világszerte 2016-ban 482 milliárd, nem készpénzes tranzakció történt, az eddig jellemző évi 10 százalékos növekedési arány pedig két éven belül duplájára nő a mobilfizetés elterjedésének köszönhetően. Különösen az Egyesült Államokban és Ázsiában kedvelt a technológia, de például a norvégok 42 százaléka is rendelkezik valamilyen digitális pénztárcával. Az éttermek, szupermarketek, mozik, taxik a legnépszerűbb mobilfizetési helyek. A folyamatnak újabb lökést adhat az elemző szerint, hogy a Google Pay is a peer-to-peer fizetési megoldáson dolgozik, amely lehetővé teszi majd a felhasználóinak, hogy egy QR-kód beolvasásával küldjenek pénzt egy másik felhasználónak.”

Magyarországon is vannak már jól működő példák: az iCsekk rendszerében például QR-kód segítségével lehet fizetni a Digi, a Díjbeszedő Zrt., a Főgáz, a UPC, a Főtáv,  vagy épp az ELMŰ számláit. A technológiában a mobilfizetések piacán is hatalmas lehetőségek rejlenek.

„A QR-kódos vagy vonalkód alapú technológia azért lesz vonzó a magyar felhasználók számára, mert innovatív, garantáltan biztonságos, valamint egyszerű és olcsó”

– fogalmaz Krocsek Attila, a BlockBen üzletfejlesztési igazgatója.

A szakember kiemeli: a mobilfizetésen belül lehetségesek a QR, a vonalkód alapú tranzakciók vagy épp az NFC chippel történő mobilfizetés. Utóbbi megoldás jelenleg  döntően kártyatársasághoz kötött, de várhatók a piacon olyan új megoldások, amelyeknek köszönhetően a kereskedői terminál és a pénztárcaszolgáltató direktben összeköthető, így csökkenthető a fizetésben részt vevő köztes kiszolgálók száma és a fizetendő jutalékok, díjak is alacsonyabbak lehetnek. Ez a kereskedői oldalon különösen a kisvállalkozásoknak lehet vonzó. A felhasználóknak pedig csupán egy telefon vagy egy okosóra is elég a fizetéshez.

További Tudomány

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés