Connect with us

Hirdetés

technokrata

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója: A sharing economy a jövő

Portré

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója: A sharing economy a jövő

Mi jobb annál, mint Sharon Stone-nal ágyba bújni? Megosztani, elmondani ezt a barátaiddal, barátaidnak. – szól a több mint tíz éves vicc, mely akár a mai Telekom rendezvény szlogenje is lehetett volna. A rendezvényen Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója beszélt a sharing economy-ról, az új a közösségi gazdasági modellről.

A közösségi gazdaság olyan üzleti modellt takar, amely a források, eszközök megosztására épül, lehetővé téve a felhasználóknak, ügyfeleknek, hogy akkor használjanak valamit, amikor épp szükségük van rá, mindezt anélkül, hogy meg kelljen vásárolniuk. A szélessávú internetnek köszönhetően az akár azonnali igények találkozhatnak az aktuális kínálattal, ráadásul sokkal nagyobb tömegek számára, strukturált formában válnak elérhetővé a megosztást lehetővé tevő platformok. Ma már a GPS-funkciós okostelefonok segítségével pontosan láthatjuk, hol parkol a kölcsönzésre váró autó, a közösségi oldalaknak köszönhetően megnézhetjük előre, hogy kinek az otthonában töltünk pár napot, a fizetés és a számlázás pedig a közvetítő biztonságos felületén keresztül történik.

chris_telekom

A közösségi gazdaság kibontakozásában fontos szerepet töltenek be az online szerveződő közösségek, amelyeket egymás iránt szolidáris, egymást segítő emberek hoztak létre, továbbá a tulajdonunkban lévő termékek jobb kihasználásának igénye, hiszen a meglévő javak hatékony kihasználása csökkenti a túltermelés veszélyét és ökológiai lábnyomunkat is.

„A Deutsche Telekom szlogenje Life’s for sharing, nem véletlenül. Legyen az egy lakás, egy autó, egy kerékpár, vagy bármilyen erőforrás, azok a cégek, akik megosztásra alapozzák az üzleti modelljüket, kezdenek felrobbanni. A Telekomon belül nagyon hiszünk ezekben az új üzleti modellekben, és azt gondoljuk, hogy nagy szerepet fognak játszani, a jövő gazdaságában.Amikor azt mondjuk, hogy a távközlés és a telekommunikáció egy jó motorja lehet a jövőnek, a jövő gazdaságának, akkor ezekre az üzleti modellekre gondolunk. Bármilyen megosztásnak az alapja a real-time, hely-független kommunikáció, azaz a 4G. Azért tartjuk fontosnak a 4G szolgáltatások elterjesztését, mert ezeknek a modelleknek megfelelő táptalajt adjunk.” – nyilatkozta a vezérigazgató.

„A hazai piackutatások szerint a felnőtt internetezők több mint harmada felvenne az autójába idegeket, ha szervezett formában történne, ellenőrizhető utasokkal, 37%-uk pedig beülne idegenek mellé, hasonló feltételek mellett. A felnőtt internetezők egyötöde megosztaná, vagy már meg is osztotta a szállását interneten. 26 százalékuk már élt így felajánlott szálláslehetőséggel. A www.telekom.hu/kozossegereje címen elérhető, reszponzív weboldalt azért hoztuk létre, hogy az Oszkár és az Autohop hazai telekocsi-szolgáltatók, a Miutcank.hu, amelynek segítségével az egy környéken élők kérhessenek egymástól és tehessenek egymásnak szívességet, adhassanak tippeket megbízható mesterekre. A portálon szintén megtalálható a Rukkola, amelynek tagjai a birtoklás élményéről lemondva inkább az olvasásét élvezik, vagy a Piqniq ételmegosztó, ahol nem csak az ételek fotóit és receptjét oszthatjuk meg másokkal, de magukat a kulináris élményeket is. Fellelhetők itt a közösségi kertek, amelyek közösségteremtő erejük mellett friss zöldséggel, gyümölccsel, fűszernövénnyel látják el az őket gondozó városlakókat. A 30 km.hu, amelynek segítségével feltérképezhetjük, sőt meg is rendelhetjük a környékünkön élő termelők, kézműves mesterek friss, minőségi áruit. Innen bárki gyorsan feltérképezheti a közösségi irodák, mint a Loffice, a Thehub és a Kaptár kínálatát, és kreatív megoldásokra lelhet a tudásmegosztást zászlójára tűző Kreanod segítségével. Végül, de nem utolsósorban megtalálható itt a Tasclr is, amely feladatokat és segítséget közvetít, és a Járókelő, ahol bejelenthetjük, ha jártunkban-keltünkben a közösség életét befolyásoló történést, meghibásodást tapasztalunk, és a rendszer – helyettünk – értesíti az illetékeseket, a probléma pedig megoldódik.” – nyilatkozta Christopher Mattheisen .

„Napjainkban a Telekom 4G-t használó ügyfelei átlépték a 250.000-et, ezáltal közelebb került Magyarország is ahhoz, hogy ezen üzleti modelleket bevezessék itthon is. A sharing economy becslésünk szerint világ-szinten egy 500 milliárd dolláros piacot jelent, mely bővülési potenciálja felbecsülhetetlen. Amellett, hogy gazdasági, fenntarthatósági szempontok miatt is nagyon nagy lehetőséget látunk a sharing economy-ban, mely miatt szeptember végétől egy új alkalmazást is indítunk, mellyen minden megosztással beváltható pontok szerezhetők, melyeket különböző rászoruló alapítványok számára ajánlhatók majd fel. ”- mondta a vezérigazgató.



Szólj hozzá!

További Portré

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés