A márkaépítés alapja a jól megtervezett cégarculat
A cégarculat a márkaimázs részeként nagy hatással lehet arra, hogy potenciális ügyfelek mit gondolnak egy cégről, a termékekről és szolgáltatásokról, tudnak-e azonosulni vele, kapcsolatba akarnak-e lépni vele a látottak alapján.
Az ügyfelek, vásárlók bizalmának elnyerésére sok esetben, például egy webes keresés esetében csak másodpercek állnak rendelkezésre, így a megjelenésnek hatásosnak kell lennie. Ehhez pedig a vizualitáson át vezet az út, ezért is lényeges a jól megtervezett egyedi arculat.
A jó arculat kiemel
Egy sikeres egyedi dizájn beazonosítja a céget, kiemeli a versenytársak közül, hiszen összetéveszthetetlen. Az arculat megjelenik a logóban, a cégnévben, a weboldalon és más felületeken használt színekben és a tipográfiában. Az Ideastyle a weboldalkészítés során is kiemelt figyelmet szentel az arculatnak, hiszen egy cég online sikere nagymértékben a megfelelően felépített és kialakított weboldalon múlik, amelynek tükröznie kell a cég által képviselt értékeket.
Lényeges, hogy a cég megjelenése minden felületen azonos legyen, hiszen ez segíti a gyors felismerést. A jó arculatnak kisugárzása van, már önmagában is vonzza az érdeklődőket, így ha mellé kiváló minőségű termékek vagy szolgáltatás társul, képessé teszi a vállalkozást a konkurencia legyőzésére.
Mi a cégarculat?
A cégarculat mindazon egységes külső jegyek összessége, amelyek a cég azonosítására szolgálnak. Sok vállalkozás megelégszik egy logóval, illetve egy annak megfelelő névjegykártyával, azonban az arculat jóval több annál, koncepción alapuló egységes megjelenés, ha tetszik, a vállalkozás csomagolása, amelynek rengeteg eleme van, a fentieken kívül a levélpapírok, a logózott reklámtermékek, a cégbélyegző, plakátok, a járműdekoráció, az offline szóróanyagok, stb., továbbá az online megjelenések felületei is részei.
Elemeit, többek közt a színeket, a tipográfiát, a logóváltozatokat az arculati kézikönyv tartalmazza.
Egy erős arculat hitelességet, megbízhatóságot, állandóságot sugall, ügyfeleket vonz, ügyfélhűséget teremt. Nem létezik marketing arculat nélkül.
Arculattervezés a látványos és megnyerő megjelenésért
Az arculat kialakítása a megbízó igényei mentén, a tervezőcsapat szakmai tudásával valósulhat meg. Célja az, hogy az ügyfeleket már az első pillanatban magával ragadja, megjegyezhető, tehát egyedi legyen. Egy kiváló terméknek is kell a cégér, vagyis a jól megtervezett arculat, mert anélkül nehezen eladható a versenytársaktól hemzsegő piacon.
Az arculat a vállalkozás tevékenységi körének megfelelően kerül kialakításra, és rendszerint a logó megtervezésével kezdődik, amelynek során számtalan szempontot kell figyelembe venni, azonban érdemes az egyszerűség mellett letenni a voksot. Mivel vizuális elem, a harmóniának nagy szerepe van benne.
Egy jó arculat erős benyomást gyakorol az érdeklődőkre, potenciális vásárlókra, képes eladni a termékeket, szolgáltatásokat, ezért az arculattervezést bízd professzionális, nagy tapasztalattal rendelkező csapatra.
További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
