Connect with us

Hirdetés

technokrata

Túlságosan durván esik az LCD-tévék ára?

Smart home

Túlságosan durván esik az LCD-tévék ára?

A tévéeladásokon elszenvedett veszteségek leradírozták a Panasonic profitját.

A japán Panasonic Corp. nettó nyeresége 24 százalékkal, 40 milliárd jenre (491 millió dollár) nőtt ugyan a vállalat üzleti évének decemberben végződött harmadik negyedében az egy évvel korábbihoz képest, de ezzel elmaradt a Bloomberg 44,7 milliárdos elemzői konszenzusától. Az üzemi eredmény 95,3 milliárd jen lett, a mi szintén kevesebb a 105,5 milliárdos prognózisnál.

A cégvezetés részben a lapos televíziók árának zuhanásával, részben az exportot megdrágító erős jennel indokolta a várnál gyengébb teljesítményt. A Panasonic – a világ negyedik legnagyobb tévégyártója – 28 százalékkal, 6,38 millió darabra növelte készülékértékesítését. Az audiovizuális divízió nyeresége ennek ellenére egy százalékkal, 39,9 milliárd jenre csökkent.

A Panasonic tulajdonába került Sanyo Electric nettó vesztesége 25 százalékkal, 9,2 milliárd jenre nőtt, mivel zuhan a cég profiljába tartozó akkumulátorok és a kamerák ára. A Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint a Panasonicnak bizonyítania kell, hogy képes egyesíteni a két céget, és kihasználni az a Sanyo eltérő profiljában rejlő lehetőségeket. Utóbbi vállalat a napelemrendszerek és az akkumulátorok terén erős.

A Panasonic háztartási gépeket gyártó ágazata négy százalékkal, 32,8 milliárd jenre növelte nyereségét, a világítótestek előállításával foglalkozó divízió profitja 69 százalékkal 11,7 milliárd jenre emelkedett.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés