Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kína a legmodernebb kommunikációs rendszer kiépítésével fejleszti vasúthálózatát

Kütyük

Kína a legmodernebb kommunikációs rendszer kiépítésével fejleszti vasúthálózatát

A Nokia Siemens Networks GSM-R rendszerének kiépítésével a Beijing és Tianjin közötti vasúti közlekedés akár 350 km/órás sebesség mellett is biztonságossá vált.

A Nokia Siemens Networs kommunikációs rendszerének kiépítésével Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát Bejiing és Tianjin között, melyen akár a 350 km/órás végsebesség is elérhetővé vált.

A kínai Beijing-Tianjin vonalon kiépítettt GSM-R kommunikációs rendszer nagy sebességet, biztonságos utazást és sűrűbb vasúti forgalmat biztosít a két város között. A Nokia Siemens Networks vasúti kommunikációs technológiája, a GSM-R  egy forgalomirányítási és ellenőrzési információkat továbbító integrált rendszer, mely alkalmas a hagyományos kommunikációs eszközök helyettesítésére.

Az Olimpiai játékok kezdete előtt átadott modern vasúti vonalon a Beijing és Tianjin közötti utazási idő 30 percre csökkent – azonnali megoldást nyújtva ezzel a megnövekedett forgalom igényeire. A körültekintő tervezésnek köszönhetően a rendszert két év alatt sikerült kiépíteni – olyan nehezítő időjárási tényezők ellenére is, mint a szél, az erózió, a jégeső, az ónos eső, vagy a havazás.

A kulcsfontosságú együttműködésben a kommunikációs alrendszerek tervezésén túl a Nokia Siemens Networks feladata volt az eszközök beszerzése, a rendszer integrációja,  telepítése, hangolása, tesztelése és átadása is.

A tervezés és a kivitelezés során a kínai csapat az európai kollégák szaktudása mellett annak a helyszíni teszt-értékelésnek a tapasztalatait is hasznosítani tudta, melyben a rendszer alkalmasságát vizsgálták – az előírásokra és az előre nem látható eshetőségekre vonatkozóan egyaránt. A Közlekedési Minisztérium a rendszer gyorsabb kiépítése érdekében azzal is megbízta a Nokia Siemens Networks-öt, hogy dolgozzon ki egy egységes berendezés-illesztési módszert és felületet, valamint egy, a tervezői szabványokat és a kiépítés menetét is rögzítő dokumentumot.

“Az egységes kommunikációs rendszer, a GSM-R technológia használata nem csak sokkal gyorsabbá, de sokkal biztonságosabbá is teszi a vasúti közlekedést azáltal, hogy a vasúti dolgozóknak egyetlen segélykérő  és operációs rendszert kell használniuk. A GSM-R kétség kívül a jövő technológiája. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk ennek a kiemelkedő teljesítménynek.” – mondta Zhang Zhiqiang, a Nokia Siemens Networks kínai vezetője.

A Siemens kutatásai már az 1990-es évek elején elkezdődtek a GSM-R szabvány kialakítására, így a Nokia Siemens Networks a GSM-R technológia egyik megalkotójának tekinthető. A világ első három kísérleti GSM-R hálózata és az első kereskedelmi hálózat kiépítése mind a Nokia Siemens Networks nevéhez fűződik. A vállalat napjainkig 15 ország 50.000 kilométernyi vasútvonalán telepített GSM-R hálózatokat, így vált elsővé a GSM-R eladásokban mind a hálózatok számát, mind pedig a GSM-R működésű vasútvonalak hosszát tekintve.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés