Connect with us

Hirdetés

technokrata

Egyre többen fizetnek elő négy szolgáltatásra

Kütyük

Egyre többen fizetnek elő négy szolgáltatásra

Telítődik a lakossági távközlési piac.

A kutatók szerint a lakossági távközlési piac összességében lassan telítődik. Egyedül a mobilinternet piaca mutatott dinamikus fejlődést az utóbbi egy évben.
 

Az elmúlt öt évben megduplázódott a négy távközlési szolgáltatásra előfizető háztartások aránya. Mind több szolgáltató kínálatában bukkan fel a mobilinternet – a nem mobilos cégeknél általában szigorúan kiegészítő jelleggel.

Egyre fogynak azok a háztartások – arányuk Magyarországon ma már öt százalék alatti -, amelyek távközlési szempontból még “érintetlennek” számítanak, azaz amelyekben ne használnának legalább egy távközlési szolgáltatást – derül ki a BellResearch kutatássorozatának, a Magyar infokommunikációs jelentésnek az eredményeiből. A nagy többség, közel 60 százalék azonban legalább három különböző szolgáltatásra fizet elő. A tapasztalatok szerint az emberek számára különösen fontos a tévé, a jelenlegi csomagok 85 százaléka e szolgáltatás köré rendeződik.

A mai világban szinte már el sem tudjuk képzelni az életünket telekommunikációs szolgáltatások nélkül. Természetessé vált a mobiltelefon és az internet használata, ha gyorsan információhoz szeretnénk jutni, legyen szó friss hírekről, időjárásról vagy közösségi oldalakon megosztott tartalmakról. De ugyanilyen általánosnak és természetesnek számítanak a sokcsatornás televíziós csomagok.

A kutatók szerint a lakossági távközlési piac összességében lassan telítődik. Egyedül a mobilinternet piaca mutatott dinamikus fejlődést az utóbbi egy évben. A vezetékes platformokon szolgáltatást nyújtó operátorok számára ezért kulcsfontosságúvá vált, hogy megjelenjenek ezen a piacon is, kombinált vezetékes és mobilinternet-szolgáltatást biztosító csomagokkal. A hangpiaci bevételek csökkennek, a vezetékes internetben és a fizetős tévészolgáltatásban azonban még van némi potenciál.

Ebben a környezetben a szolgáltatók egyre inkább csak a versenytársak rovására képesek növekedni, aminek elsődleges eszköze – és így a legfontosabb lakossági távközlési piaci jelenség – a még erőteljesebb elmozdulás a szolgáltatáscsomagok irányába.

A “csomagolás” részben tehát szolgáltató oldali kényszer, de egyben kereslet oldali elvárás is – mutatnak rá a BellResearch elemzői. A legfőbb érv a költségcsökkentés és az egyszerűbb, átláthatóbb számlázás iránti igény. A jövőben azok a szolgáltatói modellek lehetnek sikeresek, amelyek képesek a szolgáltatásokat összecsomagolni, nyilvánvalóan a felhasználói igényeket figyelembe véve. n



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés