Connect with us

Hirdetés

technokrata

Titkos böngészőháború

Kütyük

Titkos böngészőháború

Értelmetlennek tűnő civakodás a kicsik között.

Az Internet Explorer, Firefox és Chrome közötti összecsapás rendszeresen téma a médiában, azonban zajlik egy kevésbé nyilvános harc is, amelyről sokkal kevesebb szó esik. Az „alsó házban” sincsen ugyanis nyugalom: az Apple relatíve alacsony részesedésű böngészője, a Safari érdemel még említést ebben a szegmensben, mint kategóriájában legnépszerűbb. Azonban, ha a számok mögé nézünk, rájövünk, hogy az Apple browserét megelőzi valami más is…

A Maxthon International nemrég jelentette be, hogy Windows-os böngészőik nagyobb piaci részesedést értek el, mint az Apple Safari-jának Windows-os változata, melyre sokáig az ötödik legnépszerűbb böngészőként tekintettek, és mely előnyt több mint egy évig tartottak meg. „Kihasználva ezt az évfordulót, meg szeretnénk kérni az Európai Tanácsot, hogy javítsák a böngészőválasztó képernyőn az általuk elkövetett hibát (és folytassák annak készítését).” – mondta Jeff Chen, a Maxthon vezérigazgatója.

Maxthon-NetmarketScreenshot2011.jpg

A böngészőválasztó képernyő célja az lenne, hogy kiegyenlítse a böngészők küzdőterét a Windows operációs rendszerek piacán. Viszont az Európai Tanács azon Apple Safari böngészőt használókat is beleszámítja a böngészőválasztó képernyőn való pozíció és elhelyezés eldöntésébe, akik Apple operációs rendszert használnak. Az ET által használt három nyomkövető eszköz közül a NetMarketShare az egyetlen, mely megkülönbözteti az Apples Safari Windows és Apple OS-en való használatát, így a Maxthont folyamatosan az Apple elé helyezi Windows-on. A GlobalStats egyáltalán nem, a ComScore viszont megkülönbözteti őket, azonban nem piaci részesedés, hanem az alapján, hogy a felhasználók mennyi ideig használják aktívan a böngészőt.

Érthető a Maxthon fejlesztőjének törekvése, de ha a probléma gyökerét vizsgáljuk, akkor mindjárt súlytalanná is válik. A böngészőválasztó képernyő ugyanis azért került bele a Windows-ba, hogy azzal ellensúlyozni lehessen az Internet Explorer dominanciáját. Akkor még, amikor erről megkezdődött a jogi csatározás az öreg kontinens vezetése Redmond között, az Internet Explorer 90 százalék körüli részesedéssel bírt. Napjainkra azonban bőven 60 százalék alá esett kedveltsége az internetezők körében, és a trend folytatódni látszik (bár a legfrissebb, IE9 megjelenésének hatásai még nem látszódnak). Vagyis gyakorlatilag okafogyottá vált a böngészőválasztó képernyő léte, a piac helyreállította a heterogén környezetet.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés