Connect with us

Hirdetés

technokrata

Becsapta a fogyasztókat a T-Mobile – mondja a GVH

Kütyük

Becsapta a fogyasztókat a T-Mobile – mondja a GVH

Valótlanul állította a T-Mobile reklámjaiban, hogy év végéig minden új T-Mobile előfizetés mellé 3000 percnyi beszélgetést ajándékba ad – írja közleményében a GVH. Ezért a versenyhivatal 20 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Magyar Telekom Nyrt. amikor egyes kommunikációs eszközökön nem közölte, hogy a „3000 perc ajándékba” szlogennel népszerűsített ajánlata csak bizonyos feltételekkel érvényes. Emiatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A kedvezményt csak az alábbi feltételekkel vehették igénybe a fogyasztók: a kedvezmény Mobilinternet-csomagokhoz, a MobilOtthon Prémium díjcsomaghoz, illetve a Domino Quick és Domino Net termékekhez nem vehető igénybe; 2008. november 17. és december 31. között vásárolt új előfizetésre vonatkozik; az akció 2008. november 17. és december 31. közötti első SIM kártya aktiválás esetén érvényes; az ajándék percek belföldi T-Mobile és T-Home vezetékes irányba, hétköznapokon este 10-től reggel 7-ig és munkaszüneti napokon, 2009. január 31-ig használhatók fel.

A Domino Quick díjcsomagot választó ügyfelek esetében az ügyleti döntés (szolgáltató kiválasztása, új mobiltelefon előfizetés) nem feltétlenül született volna meg az előfizetői körre irányuló korlátozás ismeretében – írja közleményben a versenyhivatal. Ezen díjcsomag csomag esetében ráadásul elválik a vásárlás a szerződéskötéstől, így gyakorlatilag csak utólagosan, a vásárlást követően szembesülhetett egy-egy fogyasztó azzal, hogy rá nem vonatkozott az akció.

A GVH álláspontja szerint a televíziós reklámokban elhangzó azon állítás, hogy év végéig minden új T-Mobile előfizetés mellé 3000 percnyi beszélgetést ad ajándékba a cég, valótlan, ugyanis a „minden” kifejezés pozitív tartalma mögé az ésszerűen eljáró fogyasztó nem feltételez megszorítást, és nem is várható el tőle, hogy ezen állítást megkérdőjelezze és utánanézzen az esetleges korlátozásoknak.

A versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy korábban hasonló ok miatt többször marasztalta el a Magyar Telekomot. Ráadásul a meghatározó piaci szereplőként számon tartott vállalkozás széles körben terjesztett megtévesztő hirdetéseivel jelentős számú fogyasztót ért el. Súlyosító körülménynek bizonyult továbbá, hogy a Domino Quick kártya az akciós időszakban meglehetősen népszerű termék volt, az új értékesítések nem elhanyagolható részét jelentette, a reklámkampány pedig olyan időszakban (karácsony táján) volt intenzív, amikor is évek óta tendenciaszerűen az egyik legnépszerűbb ajándék a mobiltelefon.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés