Connect with us

Hirdetés

technokrata

Az internetes vásárlásé a jövő

Kütyük

Az internetes vásárlásé a jövő

A magyar fiatalok szerint (is).

A MasterCard megbízásából készült tanulmány szerint a 18-30 évesek körében az internetes vásárlás lehetősége több mint négyszer olyan vonzó, mint a hagyományos kártyás vásárlásoké. Míg a kártyás fizetés iránti friss kereslet várhatóan csupán 4,3 százalékponttal lesz magasabb, az internetes vásárlások népszerűség-növekedése elérheti a 19 százalékpontot is – állítja a magyar fiatalok pénzügyi szokásait vizsgáló tanulmány.

A tanulmány kimutatta, hogy a vizsgált 18-30 éves korosztály 81%-a használ betéti kártyát, jóllehet a hitelkártya birtokosok aránya ebben a szegmensben mindössze 6%. A fiatalok 57%-ban pénzfelvételre, 48%-ban vásárlásra, 36%-ban mobilfeltöltésre, 27%-ban pedig ATM egyenleg lekérdezésre használják a plasztikot. Az internetes vásárlás lehetőségével jelenleg a megkérdezettek 16%-a él, de ez az arány jelentősen növekedhet a jövőben – világít rá a tanulmány, mely szerint a fiatalok az életkoruk előrehaladtával egyre szívesebben használják a bankkártyák ezen funkcióját.

“A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a magyar fiatalok körében jelentős mértékben, akár 19%-kal is növekedhet az internetes kártyahasználat népszerűsége. Fontos tehát minél pontosabban kommunikálnunk azt, hogy mely kártyatípusok alkalmasak az online használatra és melyek nyújtanak fokozott biztonságot a fiatal kártyabirtokosoknak. Kártyatársaságunk portfolióján belül a MasterCard márkájú kártyák minden esetben alkalmasak online vásárlásra függetlenül attól, hogy dombornyomott vagy nem dombornyomott plasztikról van szó. A fiatalok számára a nem dombornyomott MasterCard lehet az egyik legideálisabb megoldás, hiszen ez a kártya – amellett, hogy éppúgy használható az interneten, mint dombornyomott társai – esetleges elvesztése esetén egyszerűbben letiltható.” – mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe Kiemelt Ügyfélkapcsolati Menedzsere.

A felmérés szerint a 18 éves kor mérföldkő a bankkártya használat terén, hiszen ekkor jelentősen – mintegy 32 százalékponttal – megnő a kártyahasználat gyakorisága. Az internetes vásárlás lehetősége is ebben az életszakaszban, a középiskola után kezd fontossá válni, hiszen a fiatalok leggyakrabban egyetemi, főiskolai tanulmányaik elején kezdik aktívan használni a folyószámlát és a bankkártyát. Az első munkahely is vonzza a banki kapcsolatok fejlődését; az önálló kereset megteremti több banki szolgáltatás igénybevételének lehetőségét és a többszörös banki kapcsolatok kialakulását.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés