Connect with us

Hirdetés

technokrata

Már nemcsak olvassuk az információkat, hanem írjuk is

Kütyük

Már nemcsak olvassuk az információkat, hanem írjuk is

Egyre több a beleszólásunk a tartalmakba.

A Deloitte nemrég kiadott jelentése szerint 2007-ben soha nem látott méreteket is ölthet a felhasználók által létrehozott tartalom térhódítása, amely tartalom egyre inkább kiegészíti az intézményes média által szolgáltatott tartalmakat. A blogok, a civil újságírók és amatőr filmesek úgy élnek a köztudatban, mint akik veszélyt jelentenek a kiadókra, a hivatásos publicistákra és az intézményesült médiabirodalmakra. Ugyanakkor az elkövetkező években sem várható, hogy egy profi videokamera, személyi számítógép vagy mobiltelefon birtoklása kivételes tehetséggel ruházná fel tulajdonosát. Ellenkezőleg: egyes felhasználók által létrehozott tartalmak inkább erősítik, mintsem fenyegetik a professzionális médiaipart. A médiavállalatoknak pedig rá kell ébredniük, hogy a felhasználók által létrehozott tartalmat szolgáltató online csatornák nem csupán a promóció új és hasznos eszközei, hanem az új tehetségek felkutatásának egyedülálló fórumai is lehetnek.

A reklámok – a televíziós szektor egyik legfontosabb árbevételi forrásának – radikális térvesztése felértékeli a televíziózásban való nézői részvétel szerepét. 2007-ben a részvétel legfontosabb formái (szavazás, vetélkedők és vásárlás) – amelyek mindegyike arra épül, hogy a TV program valamilyen cselekvésre próbálja ösztönözni a nézőket – valószínűleg egyre több bevételt generál.

Az internetes hirdetési piac idén összességében akár a 20 milliárd dollár forgalmat is elérheti. Ugyanakkor hozzávetőleg 439 millió ember továbbra is minden nap meg fogja venni a napilapokat. A papír- és a pixel-alapú újságírás egyaránt nyereséges lehet, ha a kiadók a hagyományos formátumokat folyamatosan átalakítják, új termékeket és szolgáltatásokat fejlesztenek ki, amelyek kihasználják az adott médium egyedi tulajdonságait. Előfordulhat, hogy a csak online kiadók áttérnek a papírra is a nyereségesség növelése érdekében. Egyes blogok például magasabb árbevételt hozhatnak hagyományos könyvként, mint eredeti online formájukban.

Az emberek hajlandósága arra, hogy pénzt fizessenek a tartalomért, országról-országra és időről-időre is változik. 2007-ben a médiavállalatok előtt álló legfőbb kihívás, hogy vajon képesek lesznek-e ráérezni arra hogyan változik a közvélemény értékítélete az egyes piacokon, sőt akár azokon belül az egyes szegmensekben. Ez a képlékenység ugyanakkor előnyökkel is járhat: ha az egyik piacon csökken egy bizonyos formátum ára, akkor azt valószínűleg ellensúlyozni fogja egy másik áremelkedése. Emiatt az év során sok kísérletezésre számíthatunk, például az eddig ingyenesen sugárzott TV programok megjelenhetnek az Interneten pénzért letölthető formátumban.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés