Connect with us

Hirdetés

technokrata

Vezet a Nokia, utána jön a Motorola és a Samsung

Kütyük

Vezet a Nokia, utána jön a Motorola és a Samsung

A mobiltelefon gyártók egymással folytatott harca továbbra is óriási erőkkel folyik.

A Gartner piackutató cég egyik legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az idei esztendő harmadik negyedévében világszerte több mint 251 millió új mobiltelefon talált gazdára, ami mintegy 21,5 százalékos növekedést jelent az előző esztendő hasonló időszakához képest. A legdinamikusabb növekedést Ázsiában, azon belül is Indiában és Kínában regisztrálták a piaci elemzők.

Talán már mondanom sem kell, hogy az első helyet továbbra is a Nokia birtokolja, mely finn cég az elmúlt tizenkét hónapban 32,5 százalékról 35,1 százalékra tudta növelni globális piaci részesedését. Az ezüstérmes amerikai Motorola egy év alatt 18,7 százalékról 20,6 százalékra növelte piacrészét, azonban nem mehetünk el szó nélkül a mellett, hogy a gyártó eközben elvesztette latin-amerikai első helyezését, illetve európai, közel-keleti és afrikai második helyét. A világpiacon harmadik helyen tanyázó dél-koreai Samsung piacrésze 12,5-ről 12,2 százalékra zsugorodott, de a D900-as és E900 sikermodellek révén a cég Európában a második helyet birtokolja.

A negyedik helyezett Sony Ericsson 6,7 százalékról 7,7 százalékra ugrott elő, az ötödik LG viszont korábbi 6,5 százalékos piacrészéből mára 0,5 százalékpontot bukott. Az elmúlt időszak legnagyobb vesztese a mostanság igen csak nehéz időket élő és Európából távozó BenQ Mobile, mely cég 4,7 százalékos részesedése mára alig 2,4 százalékra olvadt.

A Gartner előrejelzései szerint 2006 utolsó negyedévében várhatóan 281 millió új mobilt adnak majd el világszerte, így az idei esztendőben összesen mintegy 986 millió darab készülék talál gazdára.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés