Connect with us

Hirdetés

technokrata

Online kereskedés: előtérben a nők

Kütyük

Online kereskedés: előtérben a nők

Az internetes kereskedők egyre több figyelmet szentelnek annak a rétegnek, amely a leginkább felel az iparág növekedéséért.

A statisztikák arra mutatnak rá, hogy a hagyományosan „férfias” termékek – mint például a számítógépek, szoftverek – kereskedésének bővülési üteme lelassult; az elsősorban nők által keresett áruk – kozmetikumok, parfümök, háztartási termékek – tartják fenn az online értékesítés növekedésének dinamikáját. Carrie Johnson, a Forrester Research piackutató cég egyik elemzője szerint már évek óta várták ezt a trendet, de a hatás csak pár hónapja jelent meg a számokban.

Johnson a szerzője annak a jelentésnek, ami a jelenséget vizsgálta az elmúlt hónapokban. Eszerint a kozmetikumok és a parfümériák 58 százalékos forgalomnövekedést generáltak az USA internetes kereskedésében a tavalyi évben, míg az egészséges életmóddal és szépségápolással kapcsolatos termékeknek több mint 33 százalékkal emelkedett a forgalma. Ezzel szemben a fent már említett, hagyományosan férfiak által vásárolt hardver- és szoftvertermékek forgalma „alig” 13 százalékkal bővült. A teljes változás 24 százalékos pozitívumot mutat az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

Habár a nők az Internet kommercializálódását követően lassabban „kaptak rá” az online vásárlásra, mint a férfiak, mára már kezd kiegyenlítődni az arány a két nem között. Mindezzel tisztában van az internetes áruházakat fenntartók, üzemeltetők többsége is, így már igyekeznek kifejezetten nőknek szánt szolgáltatásokat is kialakítani. Például egy amerikai online fürdőruha-áruházban a nők számára lehetőség van olyan szempontok alapján válogatni az egyes modellek között, hogy azok mely testrészeket emelik ki, vagy fedik el. A vásárló még saját virtuális testén is megnézheti a végeredményt.

Talán ennek is köszönhető, hogy egy elemzés szerint a tavalyi évben a nők elégedettebbek voltak az internetes vásárlási lehetőségek megvalósításával, mint a férfiak. Egy piackutató cég az USA 40 legnépszerűbb online áruházának ügyfelei között végzett felmérést ezzel kapcsolatban. Ennek eredményeként kiderült, hogy egy százas skálán, ahol 100 pont a maximális elégedettséget mutatja, a férfiak átlagosan 80 pontra értékelték a virtuális bevásárlás élményét; a nők azonban ugyanerre a kérdésre átlagosan 85 pontos eredményt „hoztak ki”.

Ugyanakkor még van mit behozni a szebbik nemnek. Egy korábbi Forrester felmérés szerint ugyanis a hölgyek közül az online vásárlással szemben a 35 éves és annál fiatalabb korosztálynál a legnagyobb az ellenállás. Többek között a magas szállítási költségekkel és a hosszú szállítási idővel nem tud megbarátkozni a fiatal nők többsége, de jelentősen hátráltatja az online vásárlást az is, hogy ezen hölgyek majdnem negyede nem is rendelkezik hitelkártyával.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés