Connect with us

Hirdetés

technokrata

Szociális problémák (is) gátolják az internetezés terjedését

Kütyük

Szociális problémák (is) gátolják az internetezés terjedését

Egy, az AMD vezetésével létrehozott kuratórium megvizsgálta a világ internetezési szokásait, s rávilágított, hogy mind a fejlett, mind a fejlődő világban komoly problémák hátráltatják az Internet terjedését – ám ezek természete között alapvető különbségek vannak.

1993 – az Internetet használók száma robbanásnak indult, tíz évvel ezelőtt már közel 1 millió ember használta ezt az akkor (az átlagember számára) vadonatúj médiát. 2002 – az internetezők száma meghaladta a 600 milliót. Alig tíz év alatt hatszázszorosára nőtt az internetezők száma; az Internet USA-központúságának mértéke csökkent, terjed a szélessávú Internet-hozzáférés – ám a Világhálóhoz még mindig csak a Föld népességének alig tíz százaléka fér hozzá. Gondok a fejlődő és a fejlett világban is vannak…

Egy nemrég lezajlott felmérés (melyet az AMD vezetésével létrejött Global Consumer Advisory Board készített) szerint a nemek közötti különbség eltűnőben van, napjainkra körülbelül ugyanannyi nő használja az Internetet, mint férfi (legalábbis a gazdaságilag fejlettebb országokban); a ˝nyugat˝ népeinél természetesen jóval kisebb a rés az internetezők és a nem internetezők között – ám ezt a különbséget egyre nehezebb minimalizálni. Ezekben a régiókban ugyanis már nem a hozzáférés vagy az eszközök hiánya jelent problémát: egy korábbi felmérés szerint a Világhálót nem használók ötödének (mindenféle anyagi befektetés nélkül) lenne lehetősége barangolni a Hálózaton.

A Digitális megosztottság feltérképezése és áthidalása címet kapott tanulmány szerint az internetezők 90 százaléka a fejlett országokból kerül ki (közel harmaduk az USA-ból). Míg a gazdaságilag elmaradottabb nemzetek számára az internetezés alapvető feltételeit (hozzáférések és számítógépek elérhető áron) is nehéz megteremteni, addig például az Egyesült Államokban az Internet-penetráció növekedésében tapasztalható lassulásnak már társadalmi okai is jelentkeznek. Az USA-ban ugyanis azok, akik ˝maguktól˝ is érdeklődést mutatnak az újdonságok iránt, nagyrészben már csatlakoztak az ottani online közösséghez, a népesség további részét pedig nehéz megahertzekkel és megabitekkel rávenni a Világháló használatára. Ezt pedig komolyan figyelembe kell venniük azoknak a vállalatoknak, akik egyre inkább rá vannak utalva erre a piacra – áll a tanulmányban.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés