Connect with us

Hirdetés

technokrata

Érdekes adatok a japán 3G mobilszolgáltatásról

Kütyük

Érdekes adatok a japán 3G mobilszolgáltatásról

Egy nemrég készült felmérésből érdekes dolgok derültek ki az NTT DoCoMo FOMA nevet viselő harmadik generációs mobilszolgáltatásának felhasználási lehetőségeiről.

Az AsiaBizTech nemrégiben felmérést végzett az NTT DoCoMo előfizetői között website-on közzétett kérdőív segítségével, amelyet 361-en töltöttek ki. Mint ismeretes, az NTT DoCoMo világelsőként tavaly októberben indította be hálózatán a 3G szolgáltatást, amelyet FOMA, vagyis ”Freedom Of Multimedia Access” néven kínál előfizetői számára, de az egyelőre még nem érhető el az ország egész területén, csak néhány nagyvárosban (bár április elseje óta jelentősen kibővült a lefedettség). A FOMA felhasználói igen gyors, 384 kbps-os adatátviteli sebességgel webezhetnek, tölthetnek le telefonjaikra videoklipeket, vagy egyéb multimédiás tartalmakat. Noha a DoCoMo eredeti tervei szerint 150 ezresre szerette volna bővíteni a FOMA felhasználói táborát, jelenleg csupán 90 ezren veszik igénybe a következő generációs szolgáltatást.

A website-on elhelyezett kérdőívre válaszolók 10,8 százaléka vallotta magát FOMA-előfizetőnek. Ezen felhasználók körülbelül fele úgy vélte, hogy a 3G szolgáltatási területe igencsak korlátozott. 15,4 százalék ezzel szemben úgy vélte, hogy a nagysebességű adatátvitel, illetve az ennek nyomán igénybe vehető új funkciók (például videoklipek letöltése, videotelefonálás, stb.) megfelelőek, míg 23,1 százalék úgy gondolta, hogy a FOMA készülékek nem rendelkeznek számottevő újdonságokkal hagyományos társaikhoz képest használhatóság terén.

A legnépszerűbb új funkciónak a válaszolók 28,2 százaléka a ”multi-access” nevű szolgáltatást tartotta, amely beszédátvitel és csomagkapcsolt adatforgalmazás együttes használatát (például a mobilon történő beszélgetés közben i-mode-on történő böngészést) teszi lehetővé a felhasználók számára. 25,6 százalék a ”i-motion” funkciót tartotta lényegesnek. Ez lényegében az i-mode-os oldalakról történő zene- vagy videofile-ok mobiltelefonra való letöltését biztosítja. Végül 15,4 százalék a videotelefon-funkció mellett tette le voksát, de ami lényeges, a válaszolók 35,9 százaléka úgy nyilatkozott, hogy egyik új funkciót sem használja.

A kérdőív szabadon kitölthető részeiben a felhasználók leginkább a FOMA-készülékek gyatra készenléti idejére panaszkodtak, legtöbbjük arról számolt be, hogy a telefon sokszor még egy teljes napot sem bír ki töltés nélkül. Jelentős problémának tartják a felhasználók a beszédátvitel nem túl jó minőségét, továbbá azt, hogy készülékeikkel gyakorta kikerülnek a 3G-szolgáltatási körzetből, ilyenkor pedig megszakad az adott hívás. Egyes FOMA-előfizetők viszont elárulták, otthonaikban nem is tudják használni új FOMA-mobiljaikat, mivel lakásuk kívül esik a szolgáltatási körzeten, éppen ezért legtöbbjük továbbra is használja meglévő – egy generációval előbbi- i-mode-képes mobiltelefonját.

Ennek ellenére a DoCoMo azon előfizetői közül, akik még nem használják a FOMA-t, és kitöltötték a kérdőívet, 90 százalék érdeklődik a 3G szolgáltatás iránt, igaz 69,5 százalék úgy nyilatkozott, érdekli a FOMA, de nem tervezi annak használatát. Egyébiránt 80 százalék nem tervezi azt, hogy előfizet a FOMA-ra belátható időn belül, a felhasználók 15,6 százaléka pedig gondolkozik ezen. A FOMA használatát nem tervező válaszolók körülbelül 40 százaléka drágának találta azt, 20 százalékuk pedig teljesen elégedett az i-mode-dal, és nem vágyik új funkciókra. Nagyjából 20 százalék csak akkor kíván áttérni a FOMA-ra, ha majd új mobiltelefont kíván vásárolni. A FOMA-ra áttérést a felhasználók 5,3 százaléka fél éven belül, 16,6 százaléka pedig 1 éven belül tervezi.

A legtöbb válaszoló úgy vélte, a FOMA rendkívül sok lehetőséget rejt magában, mindössze a telefonok használati idejét kellene megnövelni, esetleg a mobilok méretén kellene változtatásokat eszközölni a siker érdekében.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés